Baby you can drive my car
Baby you can drive my car
Asked a girl what she wanted to be
She said baby, Can’t you see
I wanna be famous, a star on the screen
But you can do something in between
Baby you can drive my car
Yes I’m gonna be a star
Baby you can drive my car
And maybe I love you
I told a girl that my prospects were good
And she said baby, It’s understood
Working for peanuts is all very fine
But I can show you a better time
I told that girl I can start right away
And she said, Listen baby I got something to say
I got no car and it’s breaking my heart
But I’ve found a driver and that’s a start
Baby you can drive my car
Yes I’m gonna be a star
Baby you can drive my car
And maybe I love you
Beep beep’m beep beep yeah
Beep beep’m beep beep yeah
Beep beep’m beep beep yeah
Beep beep’m beep beep yeah
Малыш, ты можешь водить мою машину,
Да, я буду звездой.
Малыш, ты можешь водить мою машину,
И, может быть, я буду любить тебя.
Я сказал этой девчонке, что у меня хорошие перспективы,
Она сказала: малыш, это понятно,
Работать за гроши это очень весело,
Но я покажу тебе лучшие времена.
Малыш, ты можешь водить мою машину,
Да, я буду звездой.
Малыш, ты можешь водить мою машину,
И, может быть, я буду любить тебя.
Бип-бип, бип-бип, еее!
Малыш, ты можешь водить мою машину,
Да, я буду звездой.
Малыш, ты можешь водить мою машину,
И, может быть, я буду любить тебя.
Я сказал это девчонке, что могу начать прямо сейчас,
На что она ответила: малыш, я должна тебе что-то сказать,
У меня нет машины, и это очень печально,
Но я нашла водителя, и это только начало.
Малыш, ты можешь водить мою машину,
Да, я буду звездой.
Малыш, ты можешь водить мою машину,
И, может быть, я буду любить тебя.
Бип-бип, бип-бип, еее!
Asked a girl what she wanted to be
She said baby, Can’t you see
I wanna be famous, a star on the screen
But you can do something in between
Baby you can drive my car
Yes I’m gonna be a star
Baby you can drive my car
And maybe I love you
I told a girl that my prospects were good
And she said baby, It’s understood
Working for peanuts is all very fine
But I can show you a better time
I told that girl I can start right away
And she said, Listen baby I got something to say
I got no car and it’s breaking my heart
But I’ve found a driver and that’s a start
Baby you can drive my car
Yes I’m gonna be a star
Baby you can drive my car
And maybe I love you
Beep beep m beep beep yeah
Beep beep m beep beep yeah
Beep beep m beep beep yeah
Beep beep m beep beep yeah
I once asked a girl what she wants to be,
She replied, baby, don’t you see?
I want to be famous, a star of the screen,
And for you to do something.
Baby you can drive my car,
Yeah, I’m gonna be a star.
Baby you can drive my car,
And maybe I’ll love you.
I told that girl that my prospects were good,
She said baby, it’s understandable
Working for peanuts is a lot of fun,
But I’ll show you the best of times.
Baby you can drive my car,
Yeah, I’m gonna be a star.
Baby you can drive my car,
And maybe I’ll love you.
Beep-beep, beep-beep, yeah!
Baby you can drive my car,
Yeah, I’m gonna be a star.
Baby you can drive my car,
And maybe I’ll love you.
I said that girl I can start right now
To which she replied: baby, I got something to say
I got no car and it is very sad
But I found a driver, and this is only the beginning.
Baby you can drive my car,
Yeah, I’m gonna be a star.
Baby you can drive my car,
And maybe I’ll love you.
Beep-beep, beep-beep, yeah!
Можешь водить мою машину
Asked a girl what she wanted to be,
Однажды я спросил девушку, кем она хочет быть,
She said, baby can’t you see?
Она ответила, малыш, разве ты не видишь?
I wanna be famous, a star of the screen,
Я хочу стать известной — звездой экрана,
But you can do something in between.
И для начала ты можешь кое-что сделать.
Baby, you can drive my car,
Малыш, ты можешь водить мою машину,
Yes I’m gonna be a star,
Baby, you can drive my car,
Малыш, ты можешь водить мою машину,
And maybe I’ll love you.
И, может быть, я буду любить тебя.
I told that girl that my prospects were good,
Я сказал этой девчонке, что у меня хорошие перспективы,
She said, baby, it’s understood,
Она сказала: малыш, это понятно,
Working for peanuts is all very fine,
Работать за гроши это очень весело,
But I can show you a better time.
Но я покажу тебе лучшие времена.
Baby, you can drive my car,
Малыш, ты можешь водить мою машину,
Yes I’m gonna be a star,
Baby, you can drive my car,
Малыш, ты можешь водить мою машину,
And maybe I’ll love you.
И, может быть, я буду любить тебя.
Beep beep mm, beep beep yeh!
Baby, you can drive my car,
Малыш, ты можешь водить мою машину,
Yes I’m gonna be a star,
Baby, you can drive my car,
Малыш, ты можешь водить мою машину,
And maybe I’ll love you.
И, может быть, я буду любить тебя.
I told that girl I could start right away,
Я сказал это девчонке, что могу начать прямо сейчас,
And she said, listen, babe, I’ve got something to say,
На что она ответила: малыш, я должна тебе что-то сказать,
I got no car, and it’s breaking my heart,
У меня нет машины, и это очень печально,
But I’ve found a driver, that’s a start.
Но я нашла водителя, и это только начало.
Baby, you can drive my car,
Малыш, ты можешь водить мою машину,
Yes I’m gonna be a star,
Baby, you can drive my car,
Малыш, ты можешь водить мою машину,
And maybe I’ll love you.
И, может быть, я буду любить тебя.
Beep beep mm, beep beep yeh!
Видео
Запись песни Drive My Car
Бэрри Майлз (автор книги «Календарь Битлз»): «Запись песни «Веди мою машину» (Drive My Car)».
Марк Льюисон (автор книги «Сессии записи Битлз»): «Студия 2 «И-Эм-Ай», Эбби-Роуд. Продюсер: Джордж Мартин; звукоинженер: Норман Смит. Сессия началась в 19:00 и закончилась в 24:15».
Тодд Комптон (автор книги «Кто написал песни Битлз?»): «За эти годы Пол много раз подробно рассказывал об этой песне, проливая свет на её возникновение. Она была написана у Джона дома, вероятно, где-то в сентябре или начале октября 1965 года. К этому времени у Пола была готова мелодия».
Джон: «Песня Пола. Он пришел с довольно хорошей мелодией, но с дерьмовым текстом, вроде: «Я могу подарить тебе бриллиантовое кольцо, я могу подарить тебе золотое кольцо, я могу дать тебе всё, что угодно», и я вздохнул: «Ох!». Мне не нравилось, и это было очень печально».
Йен Макдональд (автор книги «Переворот в сознании»): «Текст припева начинался словами «Ты можешь купить мне кольца с бриллиантами» (You can buy me diamond rings). Это клише они уже использовали дважды в песнях «Любовь не купишь» (Can’t Buy Me Love) и «Мне хорошо» (I Feel Fine)».
Боб Спиц (автор книги «Биография Битлз»): «Леннон не принял текст, посчитав его «чепуховым» и «слишком вялым».
Пол: «Да, текст был ужасен, и я это понимал. Часто просто набрасываешь песню вчерне, и какие-то слова просто сами приходят в голову, и когда они появляются, то от них трудно избавиться. Часто в уме воспроизводятся какие-то другие песни, и вы знаете, что от этого нужно избавиться, но иногда очень трудно найти более подходящую фразу, чем та, которая уже проникла в ваше сознание.
Это одна из песен, с которой мы с Джоном ближе всего подошли к тупику. Так или иначе, «кольца» (rings) – это не вариант, они всегда рифмуются с «вещами» (things), и я понимал, что это плохая идея. Я пришел к нему и сказал: «Это плохой текст, но мелодия хорошая». Мелодия была хорошей, мелодия была что надо, я её написал. Мы пытались, но Джон ничего не мог придумать, мы пытались, и в конце концов решили: «Давай её отложим, давай пока её оставим». «Но нет. Мы справимся, мы сможем это сделать».
«Так, – сказал я ему, – вот что я тебе скажу, давай попьем чайку, покурим, отвлечемся на минутку». И вдруг это пришло: «Погоди-ка. Веди мой автомобиль». А потом нас увлек этот сюжет. «О, ты можешь водить мою машину». Что это значит? Что с ним происходит? Ему предлагают работать водителем, или что? Всё стало гораздо двусмысленнее, что нам нравилось, без каких-либо золотых колец, что было немного пафосно. «Золотые кольца» превратились в «бип-бип, йе». Мы оба пришли к этому. Внезапно мы перенеслись в Лос-Анджелес: машины, водители, кадиллаки с открытым верхом и всё такое.
Это было замечательно, потому что нам пришла изящная ироничная идея, в которой внезапно появилась девушка, героиня рассказа, и история начала развиваться, у неё появилась неожиданная концовка, как в песне «Норвежское дерево», которой стала фраза: «У меня на самом деле нет машины, но когда она у меня появится, ты станешь потрясающим водителем». Так что для меня это были цыпочки в Лос-Анджелесе, и это также означало «ты можешь стать моим любовником». «Веди мою машину» было обозначением секса в классическом блюзе, так что в конце концов всё становится ясным. В песню вкрался черный юмор и спас положение. Всё сложилось само. Я обнаружил, что очень часто, когда появляется хорошая идея, всё пишется само собой».
Питер Эшер: «Песня, как ни странно, возможно, содержит неоднозначные коннотации, тонкие сексуальные отсылки: «Но тебе будет чем заняться в свободное время» (But you can do something in between) и «Но я могу показать тебе, как лучше развлечься» (But I can show you a better time), возможно, даже вождение машины – это тоже метафора, кто знает? Пол говорил прессе о том, что некоторые из этих строк носят сексуальный подтекст. Почему нет? В конце концов, это рок-н-ролл».
Asked a girl what she wanted to be, Я спросил одну девушку, кем она хочет быть,
She said: «Baby, can’t you see? Она сказала: «Зая, разве ты не видишь?
I wanna be famous, a star of the screen, Я хочу быть знаменитой кинозвездой,
But you can do something in between». Но тебе будет чем заняться в свободное время».
Baby, you can drive my car, Зая, ты можешь водить мою машину,
Yes, I’m gonna be a star, Да, я собираюсь стать звездой,
Baby, you can drive my car, Зая, ты можешь водить мою машину,
And maybe I’ll love you. И может быть, я тебя полюблю.
I told that girl that my prospects were good, Я сказал этой девушке, что у меня хорошие перспективы,
And she said, «Baby, it’s understood. И она сказала: «Зая, я поняла.
Working for peanuts is all very fine, Работать за гроши – это замечательно,
But I can show you a better time!» Но я могу показать тебе, как лучше развлечься!»
Baby, you can drive my car, Зая, ты можешь водить мою машину,
Yes, I’m gonna be a star, Да, я собираюсь стать звездой,
Baby, you can drive my car, Зая, ты можешь водить мою машину,
And maybe I’ll love you. И может быть, я тебя полюблю.
Beep-beep, beep-beep, yeh! Бип-бип, бип-бип, йе!
I told that girl I could start right away, Я сказал этой девушке, что могу начать прямо сейчас,
And she said, «Listen, babe, I’ve got something to say. И она сказала: «Послушай, зая, мне нужно кое-что сказать.
But I’ve found a driver, that’s a start». Но я нашла водителя, это уже что-то».
Baby, you can drive my car, Зая, ты можешь водить мою машину,
Yes, I’m gonna be a star, Да, я собираюсь стать звездой,
Baby, you can drive my car, Зая, ты можешь водить мою машину,
And maybe I’ll love you. И может быть, я тебя полюблю.
Beep-beep, beep-beep, yeh! Бип-бип, бип-бип, йе!
Beep-beep, beep-beep, yeh! Бип-бип, бип-бип, йе!
Beep-beep, beep-beep, yeh! Бип-бип, бип-бип, йе!
Beep-beep, beep-beep, yeh! Бип-бип, бип-бип, йе!
Тодд Комптон (автор книги «Кто написал песни Битлз?»): «Из комментариев Джона о песне можно сделать вывод, что Пол в итоге является доминирующим автором этой песни».
Пол: «Это была моя идея, и мы с Джоном написали слова, так что наш вклад 70 на 30».
Джордж: «Когда Пол был автором песни, он обычно разучивал все её партии, после чего приходил в студию и говорил: «Делайте так». Он никогда не давал возможности что-то предложить. В песне «Веди мою машину» я просто сыграл мелодическую линию, которая на самом деле похожа на отрывок из песни «Уважение» (Respect), знаете, версии Отиса Реддинга (прим. – песня в стиле ритм-энд-блюз, написанная в 1965 году Отисом Реддингом и выпущенная в США в качестве сингла). Я сыграл её на гитаре, а Пол вместе со мной на бас-гитаре. Вот так мы записали этот трек. Во время записи альбома «Резиновая душа» я использовал «Стратокастер», как это было в песне «Веди мою машину» и такого рода композициях».
Из интервью Джорджа Харрисона с Митчеллом Глейзером (февраль 1977 г.):
Джордж: Пол играл на гитаре – в значительной части песни «Веди мою машину» (Drive My Car).
Митчелл Глейзер: А ты играл на бас-гитаре?
Джордж: Нет, не играл. Я играл мелодическую линию на гитаре, а Пол дублировал на бас-гитаре, а соло наложили позже.
Тодд Комптон (автор книги «Кто написал песни Битлз?»): «После того, как они отшлифовали аранжировку, было записано четыре дубля ритм-трека. Только четвертый дубль был успешным и завершенным полностью. Джордж играл на электрогитаре, Пол на бас-гитаре (оба играли одну и ту же партию) и Ринго на барабанах. По всей видимости, Джон не участвовал как в записи ритм-трека, так и в остальных инструментальных партиях. Его единственным вкладом были наложения вокала и бэк-вокала, сделанные позже.
Потом было сделано множество наложений, в том числе: два бубна Ринго (один подчеркивает акценты, как это слышно в куплетах, второй воспроизводит ритм, как это слышно в припевах); одновременный вокал Джона и Пола; партия Пола на фортепиано в припевах; колокольчики Ринго на протяжении большей части песни; вокальное трехголосое созвучие Джона, Пола и Джорджа во время «бип-бип»; партия Пола на соло-гитаре с использованием слайда. Было сделано по крайней мере две попытки записи партии соло-гитары, поскольку во всех выпущенных миксах можно услышать едва уловимые различия. Это наиболее заметно в последних двух тактах соло, где игра Пола со слайдом заметно отличается».
Норман Смит (звукоинженер): «Во время работы над альбомом «Резиновая душа» конфликт между Джоном и Полом становился всё заметнее. Кроме того, Джорджу приходилось столько сносить от Пола. Теперь мы имели роскошную четырехдорожечную аппаратуру, так что Джордж мог записывать своё соло в самом конце. Но, по мнению Пола, Джордж делал всё не так. Пол влезал в каждую мелочь и был невыносимо придирчив. В итоге Пол часто сам солировал в некоторых песнях. Я удивлялся, что, черт возьми, происходит, потому что Джордж делал два или три дубля, и я считал, что они весьма удачны. Но Пол постоянно говорил: «Нет, нет, нет!» И начинал приводить в пример американские записи, заставляя Джорджа в точности копировать манеру исполнения в такой-то и такой-то песне, что рифф в «Веди мою машину» (Drive My Car) должен быть таким, как у Отиса Реддинга в такой-то песне. Из-за этого нам приходилось всё начинать сначала, и Джорджу действительно удавалось попасть «в яблочко». Но после этого вдруг звучал комментарий Пола: «О’кей, первые шестнадцать тактов неплохо, но середина!» Потом Пол брался за инструмент и делал всё сам; у него всегда была при себе гитара под левую руку. Впоследствии я узнал, что Джордж Харрисон ненавидел Пола за это, хотя внешне не показывал».
Пол: «Запись любого альбома мы всегда начинали с того, что прослушивали в студии все новинки американского и английского хит-парадов. Внимательно отслеживали, кто и с чем попал на верхушку, в топ. Надо было сначала посмотреть, что делают другие. Это позволяло быть в курсе событий. Мы делились впечатлениями друг с другом, обсуждали свежие идеи и студийные новинки, использованные при записи. Если что-нибудь нам особенно нравилось, мы всегда стремились повторить в аранжировках своих песен или пытались работать в этом направлении, развивая чужие находки. «Битлз» не были одни на сцене, и в каком-то отношении таким образом мы взаимодействовали с другими артистами и группами».
Тодд Комптон (автор книги «Кто написал песни Битлз?»): «Также заметны различия в вокале Джона в строчке «и, может быть, я тебя полюблю» в конце каждого припева, которые, вероятно, были записаны во время наложения вокального трехголосого созвучия.
В качестве ритмического стиля песни была принята предложенная Джорджем Харрисоном аранжировка в стиле эр-энд-би. Структура песни следующая: короткое вступление / куплет / припев / куплет / припев / куплет (соло) / припев / куплет / припев / затухающее окончание.
Короткое двухтактное вступление, возможно, является самым сбивающим с толку началом в песнях «Битлз», и всё ещё заставляет музыкальных критиков ломать голову. Продюсер Марк Хадсон, который работал с Ринго в течение десяти лет, признался, что он никогда не мог понять это вступление, поэтому спросил об этом барабанщика, но даже тот не смог дать объяснение.
Отличительной особенностью песни стало наложение на ритм-треке во вступлении мелодической линии соло-гитары на бас-гитару и барабанную дробь. Первый элемент ритм-трека, который мы слышим в песне, это четыре басовые ноты Пола, которые играются как восьмые ноты, которые заканчиваются непосредственно перед сильной долей второго такта вступления. Затем вступает Ринго с вступительной барабанной дробью, состоящей из шестнадцатых долей, которые идеально переходят в первый такт первого куплета. Вдобавок к этому Пол добавляет пассаж соло-гитары, который фактически начинается на восьмой ноте перед первым тактом вступления. Чтобы правильно его расшифровать, начните считать вторую гитарную ноту как сильную, и всё встанет на свои места.
После этого начинается первый куплет из восьми тактов. В песне нет ритм-гитары, но её присутствие создается Джорджем и Полом, играющими почти идентичные басовые партии на своих инструментах, в то время как три инструмента Ринго поддерживают ударную часть аранжировки (барабаны, бубен и колокольчик). Двухголосое созвучие присутствует на протяжении всего куплета, причем Пол поет высшую гармонию, которая в основном остается на одной ноте для всего куплета. Джон поет низшую гармонию с диссонирующей нотой «фа» в седьмом и восьмом тактах, что придает песне уникальный оттенок тревожности (на словах «ты можешь кое-что делать в своё свободное время» (but you can do something in between). Также во время этих тактов барабаны прерывают свой обычный рок-ритм 4/4, чтобы исполнить синкопированный паттерн, чередуя малый и басовый барабан, в то время как бубен и колокольчик на время пропадают.
Хоровое пение, которое также имеет длину восемь тактов, начинается со вступления фортепиано Пола, которое является наиболее заметным дополнительным элементом. В отсутствие обычной гитары фортепиано играет здесь роль ритм-инструмента. Уникально то, что фортепиано исполняет размеренный трехчастотный рисунок во втором и четвертом тактах, что приятно контрастирует с продолжающимся равномерным ритмом 4/4.
В припеве снова появляются колокольчик и резкие удары бубна. В игру также вступает второй бубен, чтобы встряхнуть равномерный рок-бит барабанов. Джон с Полом поют свои вокальные партии на протяжении всего припева, за исключением последней фразы «и может быть, я тебя полюблю», которая поется в унисон (Пол в правом канале, Джон в левом). Фортепиано исполняет последний аккорд припева на одной доле восьмого такта, оставляя позади гитарный и басовый унисон, напоминающий рифф Отиса Реддинга, чтобы заполнить оставшуюся часть финального такта.
За исключением отличия в тексте второй куплет идентичен по структуре первому и сопровождается повторением припева, который также структурно такой же, за исключением одного добавленного элемента в конце. В восьмом такте не только фортепиано, но и все остальные инструменты (кроме бубнов) разом стихают. Это позволяет слышать трехголосое созвучие (включая Джорджа) «бип-бип, мм, бип-бип, йе», которое слышно как в левом, так и в правом каналах. Здесь мы слышим мажорно-минорные диссонирующие гармонии, а также их фальцетный вокал, который стал торговой маркой «Битлз» с 1962 года.
Затем начинается гитарное соло, которое исполняется поверх смены аккордов нового куплета. Всё чаще Пол играет на этом треке соло, которое исполняется частично, если не полностью, с использованием слайда, что наиболее заметно в седьмом и восьмом тактах. Здесь также используется тот же набор инструментов, который присутствует в куплете.
Потом начинается третий припев, похожий на первый, без «бип-бип» в конце, за которым следует третий вокальный куплет с новым текстом.
Как это бывало ранее, во многих песнях Леннона-Маккартни третий куплет был необязательным. «К третьему куплету наше вдохновение уходило, – объясняет Маккартни, – поэтому мы часто повторяли первый». Однако для песни ««Веди мою машину»» вдохновение, очевидно, было достаточно сильным, чтобы добавить ещё один куплет. Кроме того, именно здесь, во втором, четвертом и шестом тактах этого куплета, можно услышать импровизационные гитарные риффы Джорджа, которые должны были быть удалены при сведении песни.
Затем начинается четвертый и последний припев, который идентичен второму в том смысле, что он содержит трехголосое созвучие «бип-бип» в конце. Единственная разница здесь в том, что для этого последнего такта исчезает всё инструментальное сопровождение, даже бубны. Затем следует затухающее окончание, которое повторяет «бип-бип» ещё четыре раза с полным включением инструментального сопровождения и повторением слайд-гитарной работы Пола в тактах с пятого по восьмой, а также с простой барабанной вставкой Ринго в пятом такте».
Стивен Нолтон (музыкальный критик): «В песне «Веди мою машину» (Drive My Car) Ринго замечательно имитирует Эла Джексона с бочкой «четыре в такте» и фанковыми синкопами в рефрене. Замечательна его лаконичность – он не отходит от бэкбита все время, пока не возникает крохотный брейковый всплеск рабочим в концовке на затухании, это один из моментов, которого я ожидаю с предвкушением».
Бэрри Майлз (автор книги «Календарь Битлз»): «Это была первая сессия записи, закончившаяся после полуночи, что, впрочем, вскоре станет нормой».
Тодд Комптон (автор книги «Кто написал песни Битлз?»): «Имея достаточно времени на репетицию, запись ритм-трека и добавление многочисленных наложений, они решили работать до тех пор, пока песня не будет завершена. Их желание задержаться в студии и закончить запись, пока вдохновение не ушло, оказалось мудрым, так как непреходящее качество песни находит отклик и по сей день».
Делиев А.П. (автор книги «Творческая биография Битлз»): «В первой половине 1965 года на мировой поп-сцене произошли два события огромной важности, на которые Битлы решили прореагировать своей музыкой. Первым из них стал выход [20 августа 1965] сингла «Роллинг Стоунз» с песней «(Я не могу получить) удовлетворение ((I Can’t Get No) Satisfaction), по сегодняшний день являющейся визитной карточкой группы. Главная особенность аранжировки этой песни заключалась в гитарном риффе. Лаконичная музыкальная фраза, повторяющаяся на всём протяжении песни, становилась ритмической основой, тем «хребтом», на котором она держалась. Конечно, сам рифф никогда не был особой новостью в мире блюза и рок-н-ролла. Как правило, короткий ритмичный проигрыш исполнялся духовой секцией или гитарами. Но именно здесь, за счет заметно выдвинутой вперед гитары, риффовая основа была представлена наиболее ярко и четко. Рифф доминирует на протяжении всей песни, являясь её необходимейшей частью.
После столь ощутимого успеха оригинальной композиции в творчестве «Стоунз» начался новый этап. Мик Джаггер и Кит Ричардс вышли на достойный уровень уже как сочинители музыки, начав работать на собственном материале. Совершив столь мощный аранжировочный ход, они одновременно нашли золотую формулу хита «Роллинг Стоунз». Формула эта заключалась в том, что сочинению песни предшествовало сочинение яркого, мгновенно запоминающегося риффа, ложащегося в её основу».
Джон: «Мы всегда любили «Стоунз», их стиль, прифанкованность, их намеренно грязное ритм-энд-блюзовый звучание. Они звучали точно как черные блюзмены откуда-нибудь из дельты Миссисипи или Чикаго. Мы с Полом познакомились с ними ещё осенью 1963 года. Вначале у «Стоунз» не было собственных хитов. На ранних альбомах они выступали только как исполнители. Джаггер пел репертуар лейбла «Мотаун», номера Уилли Диксона и Джими Рида. Но после выхода песни «Удовлетворение» (Satisfaction) всё встало на свои места. Мик и Кит наконец-то начали сочинять песни, выводя музыку «Стоунз» из ритм-энд-блюза, как «Битлз» выводили свою из рок-н-ролла. Они использовали чрезвычайно новаторский прием. Идею гитарного риффа возвели в абсолют. Когда мы услышали последний хит «Роллинг Стоунз», мы подумали о том, чтобы сочинить свою песню песни «Удовлетворение» (Satisfaction)».
Делиев А.П. (автор книги «Творческая биография Битлз»): «Битлз решили поддержать оригинальную находку, воспринятую ими как вызов. Именно в такой выраженной риффовой манере сочинялись первые номера для нового альбома. Под влиянием «Стоунз» и песни «Удовлетворение» (Satisfaction) написана «Веди мою машину» (Drive My Car). В аранжировках песен много общего. Каждую пронзил жесткий гитарный рифф. Пол и Джон повторили формулу хита Роллинг Стоунз».
Пол: «Мы сочинили песню «Веди мою машину» (Drive My Car) точно в риффовой манере Стоунз».
Делиев А.П. (автор книги «Творческая биография Битлз»): «Есть ещё одна особенность инструментального сопровождения и ещё одно открытие, сделанное группой. «Битлы одни из первых начали сдваивать звук соло-гитары с бас-гитарой, добиваясь унисона. Это делало звучание риффа более мощным и внушительным.
В середине 60-х «Стоунз» и «Битлз» приложили руку к созданию нового музыкального стиля, вышедшего из черного ритм-энд-блюза — хард-рока. Творчество первых хард-роковых групп «Крим», «Лед Цеппелин», Джимми Хендрикса держалось на тех самых гитарных риффах, ставших в дальнейшем всей сутью направления, неизменной аранжировочной основой стиля».
Джейн Эшер и драматург Фрэнк Маркус за кулисами во время репетиции новой пьесы «Клео», премьера которой состоится 9 ноября 1965 года в театре «Олд Вик», фото 13 октября 1965 г.
Джейн Эшер играет с котенком во время репетиции роли в новой пьесе Фрэнка Маркуса «Клео» в театре «Олд Вик», фото 13 октября 1965 г.
Drive My Car — The Beatles
Интересные факты о песне
Первая песня альбома 1965 года «Rubber Soul» перевернула все традиционные образы юношей и девушек в песнях «Битлз», она представляла историю целеустремленной и жаждущей славы девушки, которой мужчина нужен исключительно в роли шофера и любовника.
Изначально черновой вариант песни Пола Маккартни строился на фразе «Ты можешь купить мне золотые кольца»:
«Стихи были ужасны, и я это понимал… В них говорилось о золотых кольцах (golden rings), а «rings» – это всегда тупик. «Rings» всегда рифмуется с «things» и я знал, что это был не самый подходящий вариант. Я пришел и сказал: «Слова не очень, но мелодия хорошая».»
«Мы с Джоном бились над песней несколько часов, но нам ничего не приходило в голову. «Ну, давай оставим ее, не будем с ней мучаться». «Нет, нет, мы справимся!» В конце концов, мы сделали перерыв, покурили, выпили чашку чая, затем вернулись к песне, и каким-то образом вместо «Ты можешь купить мне золотые кольца» у нас вышло «Можешь водить мою машину». Эта свежая фраза привела нас к забавной истории про девушку. Конец песни был весьма неожиданным и ироничным, напоминал «Norwegian Wood»: «Вообще-то у меня нет машины, и это разбивает мне сердце, но зато я нашла водителя».»
Источник: Paul McCartney. Many Years From Now, Barry Miles.
В тексте песни можно уловить скрытые сексуальные намеки: «You can do something in between»(ты можешь заниматься между делом чем-то другим) и «but I can show you a better time» (я покажу тебе кое-что получше).
Пол Маккартни: «Drive my car» был старым блюзовым эвфемизмом секса, в конце это всё выходит наружу. В песню вкрался чёрный юмор. Песня написала сама себя. Я часто замечаю, что если есть хорошая идея, все получается очень легко.»
Источник: Paul McCartney. Many Years From Now, Barry Miles.
«The Hot Rats» записали кавер-версию «Drive My Car», которая появилась в рекламе Hugo Boss с Сиеной Миллер.
Эта песня стала первой кавер-версией «Битлз» в исполнении советской группы, официально изданной государственной фирмой-монополистом «Мелодия» в начале 70-х годов. Исполнителями был ВИА «Веселые ребята». Песня называлась «Старенький автомобиль» и имела русский текст (не перевод), который начинался словами «Поспорил старенький автомобиль, что пробежит он 400 миль. » На этой же пластинке была другая битловская песня Ob-La-Di Ob-La-Da, исполненная «Веселыми ребятами» по-английски.
Солистом группы на этой записи был Леонид Бергер. Он же написал русский текст к песне
Источник: Собственная память
«Drive My Car» была записана 13 октября 1965 года. Сессия началась в 19:00 и закончилась в 0:15. Впервые «Битлз» покинули студию после полуночи. Группа не торопилась, стараясь улучшить качество аранжировки. И хотя они записали четыре дубля ритм трека, только последний из них был завершен. По предложению Харрисона Маккартни продублировал одинаковые риффы на басе и гитаре. Харрисон в то время слушал песню «Respect» Отиса Реддинга, и в результате влияния этого более тяжелого басового звука в «Drive My Car» появилось больше низких частот, чем в предыдущих записях «Битлз».
Это была одна из четырех песен, которую Маккартни сыграл в перерыве между таймами на Супер Боул XXXIX, и одна из пяти, которую он исполнил на концерте «Live8» в Лондоне вместе с Джорджем Майклом.
Автор MIDI-файлов — Юрий Варыпаев
Подписаться на новые факты
Присылать новые факты
об этой песне
о всех песнях этой группы или исполнителя
о всех песнях на сайте
также присылать комментарии посетителей
Добавить факт об этой песне
Пожалуйста, пишите факты. Не надо писать своё мнение о песне или публиковать статьи. Не надо копировать тексты с других ресурсов, пишите своими словами. Весь копипаст будет сразу же удалён. Если вы нашли ошибку, то, пожалуйста, пишите в комментарии.
Источник сведений (книга, интервью, издание, НЕ веб-ресурс)
Читайте ещё
В 1983 исполняя эту песню на телепередаче «25 лет лэйблу Мотаун» Джексон впервые исполнил свою «лунную походку».
Самую неожиданную версию о происхождении текста высказал на худсовете «Мелодии» поэт Игорь Шаферан, который был членом партии и хорошо знал марксистско-ленинскую историю: «Что?! Какая.
Песня начинается с того, что Маккартни отсчитывает «one, two, three, FOUR!». Обычно это вырезалось с записи, но этот фрагмент Джордж Мартин оставил на записи, посчитав его «цепляющим». Причём.
Песню хотел записать Элвис Пресли, но он при этом хотел выкупить половину прав на песню. Долли Партон отказала ему, и была вознаграждена много позже, когда песня в исполнении Уитни Хьюстон принесла.
Школьный хор для песни нашли в ближайшей к студии школе (в районе Лондона Ислингтон). Пели 23 ребёнка в возрасте от 13 до 15-ти. Пение было наложено двенадцать раз, что создало ощущение куда большего.
Песня привлекла внимание Уиляма Манна, известного музыкального критика. В газете Times от 27 декабря 1963-го он написал: «Впечатляет, что они думают одновременно и о гармонии и мелодии. так натурально.
По утверждению Пера Гессле, текст первых двух куплетов был написан как «рыба»: нужно что-то было петь на репетициях, поэтому был набросан случайный текст («Ходит как мужчина, бьёт как молот. «).
Пер Гессле, «половинка» дуэта Roxette, и автор большинства его песен, однажды пришёл днём домой и нашёл на столе написанную от руки записку, которую оставила его невеста, Оса: «Hej, din tok, jag alskar.
Комментарии
Вот нахрена битловским песням эквиритмичный перевод.
Как раз именно перевод Гальцева этой песни смысл передаёт.
Слушайте, оказывается у этой песни такой замечательный смысл. Немного юмора, немного сатиры. Получается, что это девушка предлагает парню стать её шофёром, когда она будет «крутой звездой». Он соглашается, но, вот незадача, у девушки ещё нет никакой машины даже в помине. зато у неё уже есть шофёр!
Потрясающе. Я, честно говоря, всегда воспринимал текст как предложение от одного из битлов своей поклоннице прокатиться на его машине. Мол, давай, девочка, прокатись на моей машине и быть может мы полюбим друг друга. Забавно, никогда просто не вдумывался в текст куплетов.
Песня великолепная. Чего только стоит фраза «I got no car and it’s breaking my heart
But I’ve found a driver and that’s a start», слушаю ее всегда с улыбкой. Ну и на счет «Beep beep», согласна, восхитительно.
Да, такая целеустремленность и настрой к жизни, заслуживают похвалы! Эх, всегда мечтала быть такой девушкой :))))
Познакомилась с этой песней не давно! Очень понравилось! Поют они немного также в 1968 году.
» Поют они немного также в 1968 году».
» Поют они немного также в 1968 году».
«Поездка на МоЁм автомобиле
Мечта хэви-металлического вокалиста:
«I wanna be famous, a star of the scream!»
Оставить новый комментарий
Ваш мейл (не для публикации)
Присылать мне комментарии к этой песне
Текст песни. Составитель: Юрий Варыпаев
Asked a girl what she wanted to be
She said «baby can’t you see
I wanna be famous, a star of the screen
But you can do something in between»
«Baby, you can drive my car
yes, I’m gonna be a star
Baby you can drive my car
And maybe I’ll love you»
I told that girl that my prospects were good
And she said «baby it’s understood
Working for peanuts is all very fine
But I can show you a better time»
«Baby, you can drive my car
yes, I’m gonna be a star
Baby you can drive my car
And maybe I’ll love you»
Beep beep mm beep beep, yeah
«Baby, you can drive my car
yes, I’m gonna be a star
Baby you can drive my car
And maybe I’ll love you»
I told that girl I could start right away
And she said «listen baby I’ve got something to say
I got no car and it’s breaking my heart
But I’ve found a driver and that’s a start»
«Baby, you can drive my car
yes, I’m gonna be a star
Baby you can drive my car
And maybe I’ll love you»
Beep beep mm beep beep, yeah
Beep beep mm beep beep, yeah
Beep beep mm beep beep, yeah
Текст песни. Составитель: Владимир Машанов
Asked a girl what she wanted to be
She said baby, can’t you see
I wanna be famous, a star on the screen
But you can do something in between
Baby you can drive my car
Yes I’m gonna be a star
Baby you can drive my car
And baby I love you
I told a girl that my prospects were good
And she said baby, it’s understood
Working for peanuts is all very fine
But I can show you a better time
Baby you can drive my car
Yes I’m gonna be a star
Baby you can drive my car
And baby I love you
Beep beep’m beep beep yeah
Baby you can drive my car
Yes I’m gonna be a star
Baby you can drive my car
And baby I love you
I told a girl I can start right away
And she said listen babe I got something to say
I got no car and it’s breaking my heart
But I’ve found a driver and that’s a start
Baby you can drive my car
Yes I’m gonna be a star
Baby you can drive my car
And baby I love you
Beep beep’m beep beep yeah
Beep beep’m beep beep yeah
Beep beep’m beep beep yeah
Beep beep’m beep beep yeah
Beep beep’m beep beep yeah
У нас на сайте самые точные тексты песен Битлз в интернете. За подборку текстов спасибо Юрию Варыпаеву и Владимиру Машанову.
Переводы песни
Автор: Евгений Гальцов (Эквиритмичный перевод)
Спросил девчонку: «Ты кем хочешь стать?»
Она в ответ: «Разве трудно понять?
Звездой экрана, чтоб всех удивить,
А ты мою машину мог бы водить.
Вижу за рулем тебя,
Рядом я, кинозвезда.
Будем вместе навсегда
Мы с нашей любовью».
Вижу за рулем тебя,
Рядом я, кинозвезда.
Будем вместе навсегда
Мы с нашей любовью».
Готов мотор хоть сейчас заводить.
Она мне: «Слушай, я должна объяснить:
Машины нету в моем гараже,
Зато я шофера нашла уже!
Вижу за рулем тебя,
Рядом я, кинозвезда.
Будем вместе навсегда
Мы с нашей любовью.»
Автор: Виктор Кириллов (Эквиритмичный перевод)
Мне машину поведёшь, да, звездой я буду всё ж,
Мне машину поведёшь, глядишь, твоей стану.»
Мне машину поведёшь, да, звездой я буду всё ж,
Мне машину поведёшь, глядишь, твоей стану.»
Бип-бип, мм, бип-бип, еа.
Мне машину поведешь, да, звездой я буду всё ж,
Мне машину поведёшь, глядишь, твоей стану.
Мне машину поведёшь, да, звездой я буду всё ж,
Мне машину поведёшь, глядишь, твоей стану.»
Бип-бип, мм, бип-бип, еа.
Автор: тивраг алекс (Перевод смысла)
Спросил я как-то девчонку свою.
Кем хочешь стать ты? ответь мне прошу.
Ну, милый ты что совсем стал слепой.
Конечно великою кинозвездой.
Бьется как в припадке толпа.
Если вдруг увидит меня.
Мчится мой авто как стрела.
На встречу успеха.
А ты слугою будешь моим.
Водить шикарный большой лимузин.
Возможно, буду любить я тебя.
Твоя перспектива совсем не плоха.
Бьется как в припадке толпа.
Если вдруг увидит меня.
Мчится мой авто как стрела.
На встречу успеха
И хоть в мечтах твой шикарный авто.
И вряд ли станешь ты кинозвездой.
Свой век проживешь в ожидании чуда.
Тебя я любить все равно всегда буду.
Добавить перевод этой песни
Точный перевод смысла песни
Точный перевод, в оригинальном размере (эквиритмичный)
Вольный перевод (в правильном размере, но не точный по смыслу)
Адрес личного сайта или блога переводчика
Drive My Car*
Asked a girl what she wanted to be
She said «Baby can’t you see
I wanna be famous, a star on the screen
But you can do something in between»
Baby you can drive my car
Yes I’m gonna be a star
Baby you can drive my car
And maybe I love you
I told a girl that my prospects were good
And she said «Baby, it’s understood
Working for peanuts is all very fine
But I can show you a better time»
Baby you can drive my car
Yes I’m gonna be a star
Baby you can drive my car
And maybe I love you
Beep beep’m beep beep yeah
Baby you can drive my car
Yes I’m gonna be a star
Baby you can drive my car
And maybe I love you
I told that girl I can start right away
And she said, «Listen baby I got something to say
I got no car and it’s breaking my heart
But I’ve found a driver and that’s a start»
Baby you can drive my car
Yes I’m gonna be a star
Baby you can drive my car
And maybe I love you
Beep beep’m beep beep yeah
* – Кавер на композицию Drive My Car в оригинальном исполнении The Beatles
Водить мою машину
Я спросил девушку, кем она хочет быть.
Она ответила: “Милый, как ты не понимаешь?
Я хочу быть знаменитой, звездой экрана,
Но и для тебя найдётся работёнка.
Милый, ты можешь водить мою машину.
Да, я собираюсь стать звездой.
Милый, ты можешь водить мою машину,
И, может быть, я полюблю тебя”.
Я сказал ей, что у меня хорошие перспективы,
А она ответила: “Милый, все это понятно.
Работать за копейки – это, конечно, хорошо,
Но со мной можно проводить время получше.
Милый, ты можешь водить мою машину.
Да, я собираюсь стать звездой.
Милый, ты можешь водить мою машину,
И, может быть, я полюблю тебя”.
“Милый, ты можешь водить мою машину.
Да, я собираюсь стать звездой.
Милый, ты можешь водить мою машину,
И, может быть, я полюблю тебя”.
Я сказал этой девочке, что могу начать прямо сейчас,
А она ответила: “Послушай, милый, я должна тебе кое в чем признаться:
У меня нет машины, и это разбивает мое сердце,
Но я нашла водителя, и это уже начало.
Милый, ты можешь водить мою машину.
Да, я собираюсь стать звездой.
Милый, ты можешь водить мою машину,
И, может быть, я полюблю тебя”.
Drive My Car
Written by: Lennon-McCartney
Recorded: 13 October 1965
Producer: George Martin
Engineer: Norman Smith
Personnel
Paul McCartney: vocals, lead guitar, rhythm guitar, bass
John Lennon: vocals, piano, tambourine
George Harrison: harmony vocals, guitar
Ringo Starr: drums, cowbell
The first song on 1965’s Rubber Soul album, ‘Drive My Car’ reversed the traditional boy-girl roles in The Beatles’ songs, presenting a tale of a gold digger and wannabe star who wants a man as a chauffeur and for sexual services.
Paul McCartney‘s first draft of the song featured a chorus based around the line, “You can buy me golden rings”. He and John Lennon reworked the song with some difficulty, eventually discarding the clichés and settling upon the idea of a headstrong woman.
The lyrics were disastrous and I knew it… This is one of the songs where John and I came nearest to having a dry session. The lyrics I brought in were something to do with golden rings, which is always fatal. ‘Rings’ is fatal anyway, ‘rings’ always rhymes with ‘things’ and I knew it was a bad idea. I came in and I said, ‘These aren’t good lyrics but it’s a good tune.’ The tune was nice, the tune was there, I’d done the melody. Well, we tried, and John couldn’t think of anything, and we tried and eventually it was, ‘Oh let’s leave it, let’s get off this one.’ ‘No, no. We can do it, we can do it.’ So we had a break, maybe had a cigarette or a cup of tea, then we came back to it, and somehow it became ‘drive my car’ instead of ‘gold-en rings’, and then it was wonderful because this nice tongue-in-cheek idea came and suddenly there was a girl there, the heroine of the story, and the story developed and had a little sting in the tail like ‘Norwegian Wood’ had, which was ‘I actually haven’t got a car, but when I get one you’ll be a terrific chauffeur.’
The song contained clear sexual overtones, from the first verse’s “You can do something in between” to the suggestive promises of “a better time”.
The arrangement was suggested by George Harrison, who had been listening to Otis Redding’s ‘Respect’, then a minor hit. Harrison suggested that the bass and guitar parts should play similar lines in an approximation of Redding’s bass-heavy sound, resulting in one of The Beatles’ most effective performances of 1965.
We laid the track because what Paul would do, if he’s written a song, he’d learn all the parts for Paul and then come in the studio and say, ‘Do this.’ He’d never give you the opportunity to come out with something. But on ‘Drive My Car’ I just played the line, which is really like a lick off ‘Respect’, you know, the Otis Redding version – and I played that line on guitar and Paul laid that with me on bass. We laid the track down like that. We played the lead part later on top of it.
The 2006 album Love mixed ‘Drive My Car’ with extracts from ‘The Word’ and ‘What You’re Doing’, together with guitar solo from ‘Taxman’ and horns from ‘Savoy Truffle’.
In the studio
‘Drive My Car’ was recorded on 13 October 1965. The session began at 7pm and ended at 12.15am – The Beatles’ first to end after midnight.
The group took some time to perfect the arrangement for ‘Drive My Car’. Although they recorded four takes of the rhythm track, only the last of these was complete.
The basic arrangement had Paul McCartney on bass guitar, George Harrison playing guitar – contradicting his Anthology recollections – John Lennon on tambourine, and Ringo Starr on drums. The group then overdubbed piano, lead guitar, piano and cowbell parts, along with lead vocals by Lennon and McCartney, and backing vocals by Harrison.
Latest Comments
There was always some confusion about who played bass, because Harrison said he played the bassline. But you have to know, he never actually spoke of playing bass! His quote from the Anthology has been taken out of context, the whole quote is as followed:
“I just played the line, which is really like a lick off [Donald “Duck” Dunn’s part for Otis Redding’s ‘Respect’, September 1965] and I played that line on the guitar and Paul laid that with me on bass” (Growing up at 33 1/3: The George Harrison interview, 1977).
The basic track of the recording appears on the left channel of the final mix:
drums (Ringo), tambourine (John), bass (Paul), guitar (George)
Onto this, overdubs were recorded, first the main vocal track with Lennon-McCartney leads and backing from Harrison (center on cd, right channel on vinyl).
The third track has only Lennon’s double-tracked vocal for “and maybe I’ll love you” and “beep”s (second ending and coda). This track appears on the left channel.
The fourth track (right channel) features continuous cowbell, McCartney’s guitar (which doubles Harrisons guitar in the intro and takes the solo and coda) plus Lennon on piano. (The record sleeve says “Paul on piano” but that’s wrong. In the coda, you can hear Paul’s guitar and the piano (plus cowbell) playing at the same time and they all were recorded on one track.
That is confusing. The quotation from George in Anthology wasn’t taken out of context – it was from the interviews conducted for the television series and the book. Where historical quotations were used (and can be seen most commonly with John Lennon’s sections) small numbers detail the year in which they were said – this is explained in the book’s Editorial Note at the start.
As George’s claim to the bass part of Drive My Car doesn’t have a number alongside it, I think it’s safe to say it’s his actual words, in context, from the 1990s. It contradicts the 1977 interview, of course. I guess memory may have been at fault somewhere along the line. But thanks for the track-by-track breakdown – I’ll amend the line-up.
I think even in the Anthology he is only speaking of playing “the bassline”, not playing the instrument bass.
I’ve been reading your comments on this site, and your facts (or information) seems pretty interesting and pretty accurate, where did you get it?
At first I thought you were quoting Walter Everett book, but some facts are different (i. e., Everett says Paul plays piano on this one and you claim it is John, actually).
SD gets information from his head I believe. Paul plays piano, without a doubt, not John.
I think this all all spot on, except that to my ears George’s guitar part starts with the bass-line riff. I think only Paul is playing the opening guitar solo, in the right channel. But it spills over into the left channel, partly because of the reverb chamber return, which is mixed in the center; hence it sounds a bit like like a double. However, the double is too exact in my opinion to have been actually played; in addition, you can hear the first note of George’s bass-line riff clearly as the start of a new part.
“Drive My Car” was also available on the “Yesterday…and Today” album.
SD, I think the “maybe i love you line” is sung in unison by paul and john. WHY? Because until revolver they didn’t have the luxury of the adt (artificial double tracking) so if that vocal part was recorded in only one track, i dont see how john could posible sings two vocals parts live.
Paul and John both sang almost every line together with George joining in for the chorus. The only line someone sang solo was “maybe I’ll love you” by John. Check the harmony vocals on The Beatles: Rock Band if you don’t believe me. I’m quite sure they had double-tracking in 1965.
“Maybe I love you” is John on the right track – and GEORGE on the left track. Been checking it out all day in ‘phones.
I heard Paul’s voice on “Maybe i love you”. And i didn’t heard George, maybe in the chorus, but it’s so lower… the lower harmony it’s John, that’s sure.
Yes they had double tracking in 1965, but until revolver they hadn’t artificial (automatic) double tracking. So until revolver, if they wanted double tracked vocals (which they used it a lot in the early records) they had to record the vocals twice, and for that they needed two tracks. And “the maybe i love you” vocals were recorded in one track. For better explication go to https://en.wikipedia.org/wiki/Automatic_double_tracking
¿So Paul can’t play piano and lead guitar at same time because are recorded in one track, but john can sing two vocals parts at the same time?
Now you have to check again drive my car harmony vocals in rock band because the video shows that Paul sings too the “maybe i love you” line.
In fact the only mistake that the rock band did is show George singing with paul in the drive my car verses and not john.
Guys – what you are all maybe missing here is that they were also able to ‘bounce’ tracks – ie record on 3 tracks and then mix down to the 4th and so on – so its perfectly possible to double track vocals and play more than one part etc
Yes! After all, Les Paul & Mary Ford we’re doing it all in the 1950’s!….
Also am I the only person to ever notice
( on the ORIGINAL recording) of drive my car
Pauls bass was way out of tune on certain notes?
All the postings on YouTube are 2009 remasters which appear to have been corrected!
All of you seems to know quite a lot about The Beatles. But I’m not sure that you really feel the music.
I really can’t understand how you can consider that its Paul who sings “and maybe I love you”. Even wilder is the theory, that its Paul and John. Common! Its George who sings that line. No doubt at all.
I hear both of them… George and John…
I heard a loid “maybe i love you” of Paul…
I hear Mal Evans and Neil Aspinall.
No, no, no, no, no, no, it´s either George Martin and Brian Epstein or Patti Boyd and Jane Asher.
Seriously, it is John in the left channel and Paul in the right. No doubt about it, no doubt about it.
That “And maybe I love you” line is a good example of what a unique and fantastic voice John had, on occasions strained, yet controlled and full-bodied.
Paul´s hoarse voice here is also one of the best.
Again, there is no room for a discussion, no room for a theory. Its George, who sings “and maybe I love you”, no matter what would be possible. Just listen to it, you can hear it.
Hi Day Tripper, I grew up listening to Beatles records very attemptively, since I was 6 (and I’m 43 now) and I’m more than willing to back you up on this. For me, it’s clear that the verse “and maybe I’l love you” is sung by John and George. Really no evidence of Paul’s voice on that. Even George’s voice is clearer than John’s. So that would also solve the double-track question as well.
John and Paul sing the “and maybe i’ll love you” line; it’s not a matter of what’s right and wrong, it’s just factually correct. Paul is on the right channel, John is on the left when you listen in the headphones.
It’s John & Paul with an emphasis on John singing “and maybe I’ll love you…”
Day Tripper be trippin’! John’s voice is unquestionably the most prominent, and George can’t be heard at all.
Yes, Day Tripper be trippin’ indeed. I hear Paul the most clearly when the song is playing, but any sane person can tell it’s multiple voices. If your computer has the ability to control the balance on your speakers, mute the left side of the audio and you will clearly hear Paul sing this line by himself. If you mute the right side, the vocals aren’t as prominent in the mix but what is clear is that it is Paul singing the same line on a separate track, and it also sounds like someone else (most likely John) is singing the line with him. You can listen to all of Rubber Soul this way for a very rewarding listen. Since the whoever mixed the stereo version panned all instruments and vocals completely to one side or the other. I promise you you will hear things you never noticed before.
I agree that it is Paul singing, And maybe I’ll love you. At least that’s what I’ve heard for the last 55 years
Paul´s voice is heard a bit louder in the right channel than John´s in the left.
Okok…but anybody can tell me,the right verse?
And maybe I love you or
And maybe I’ll love you.
Thanks.
I always heard it as “maybe I’ll love you” as in … then, after you drive my car, maybe we’ll make love. That’s consistent with the rest of the lyrics.
According to Anthology, “you can by me diamond rings” was the original line—but they balked at that. You’ve got to admit, “baby you can drive my car” is more unique than “baby you can buy me diamond rings”.
The Anthology book says golden rings, not diamond ones. McCartney says the same in Many Years From Now. I’ve never read an original source where either Lennon or McCartney mention diamond rings.
Sgt Pepper, you’re thinking of lyrics to Can’t Buy Me Love
This is one track that absolutely KILLS in mono. Blows the stereo version(s) away.
It definately is not George who sings that line, it just sounds like Lennon, but it is most likely that they sung it together (John + Paul)
Does anybody know if the beep beep in the song resembles with the beetle horn?
I think so. But maybe anyone here knows better, hope so.
thanks and God bless this place and the band to wich is devoted.
So George played bass…?
could john have sung ‘and maybe I love you’ twice and had a reduction mix to put it in the same track as his other vocal?
‘and maybe I love you’ is sung by John & George, I have no doubt. And the harmony along the main melody is sung by Paul & Paul, doubletracking his voice of course, up to “but you can do…” “but I found a driver…”,etc. where John & George add their voices.
The Drive my Car ” Maybe I love you” line is sung by Paul and John in unision according to this very detailed beatles website of the recording of Drive my Car:
https://www.beatlesebooks.com/drive-my-car
The following text about Drive my car is taken of that website:
While the cowbell and accented tambourine enter the picture again in the chorus, a second tambourine also comes in to shake a steady rock beat with the drums. John and Paul continue to harmonize throughout this section except for the final phrase “and baby I love you” which is sung in unison, Paul on the right channel and John as overdubbed afterward on the left channel. The piano plays its final chord of the chorus on the one-beat of the eighth measure, leaving behind the guitar and bass unison Otis Redding-like riff to fill out the rest of the final measure.
The “and maybe I love you” is sung by Paul and JOHN. You can hear his nasal voice very well if you turn up only your left channel.
I really can’t figure out who’s doing the second vocal in the verse. But it’s definitely not impossible that it’s both Paul.
Paul definitely sings the verses with John, I have no problem with distinguishing John´s, Paul´s and George´s voices from each other..
Just in case anybody comes across this page’s comments and is hopelessly confused, let’s get one thing straight. The “and maybe I’ll love you” lines in “Drive My Car” are John and Paul. Dig out the ORIGINAL stereo mix, with the majority of the vocals present on the right channel. On the left, John’s voice sings the only solo vocal line present. On the right, that same line is most definitely sung by Paul. (If anything, PAUL on the right sounds more like George, even though it’s not.)
If you can’t hear that, go and listen to the “ah” section of A Day In The Life and try to figure that one out. :p
I definitely agree with you, Pablo Castro. Besides for the guitar solo there are too,many bended notes and bending is not what I’d range among Paul’s guitar skills. And that’s quite natural for him anyway, ’cause basically he’s a bass player
When I listen to either the isolated vocals or the full track, I hear Paul’s voice being the high part in the 2-part verse, in the 3-part end-of-verse, and the chorus (just as everyone else seems to). I hear the low voice on the verse (singing C’s and B’s) going on to be the low voice in the 3-part end of verse (on a C) and on the chorus (a monotone pedal B). And I hear a new voice joining as the middle part at the end of the verse (an F) and on the chorus, paralleling Paul’s part a third down.
It seems like most of you hear the middle part as being George and the lower part as being John but to me it sounds more like the middle one is John, especially on the 3-part end-of-verse (e.g. “But you can do something in between”). But that would make it Paul + George on the 2-part sections. Anyone else hear it like that?
This is a killer track, full stop.
Is it only me, or is anybody else trying to find the version of “drive my car” which has the addition of a horn section during the chorus? I can’t find a mention of it anywhere but I know it exists as I’ve heard the version played on the Radio!
George played the “bassline” on his Fender strat utilizing the neck pickup. Maybe split between the neck and middle pickup. That tone from the strat really brings out clean bass tones.
Your assessment sounds fair enough, but if you are relying on Harrison’s claims to playing the bass-line during the Anthology project (which of course have been called into question), how exactly does it prove that the claim is true? Do you have another source besides that and your (admittedly reasonable) speculation?
I agree, Luke, George’s strat on the track sounds wonderful. Paul was a master on the bass, no doubt, but do a search on Youtube of the bass isolated. He seems to struggle on this one, trying to echo what George is playing on the guitar. You can’t hear it on the record but It’s true – listen for yourself.
It’s sad that the North American Rubber Soul album doesn’t even have “Drive My Car” on it. A totally different sounding album with “I’ve Just Seen A Face” as the opening number. No wonder they were not happy with Capitol Records making their own decisions on stuff like this!
Bongo – I think many others in the U.S. will agree with me that “I’ve Just Seen a Face” is a killer opening to Rubber Soul. Really sets off the acoustic feel to the album. I didn’t miss “Drive My Car” at all, though now that I’m accustomed to the Parlaphone CDs I’m glad to have Nowhere Man in the mix.
No offense, but I wonder sometimes if those who grew up with the Capitol version and prefer it have a bit of nostalgic post-hoc rationalization going on. To me, Drive My Car is the greatest album opening ever. The song itself has that classic steamroller Beatles opener quality, and the opening guitar lick screams “Let’s get this started.” It’s clearly how they intended it.
Part of the preference may also be due to perceptions of the album as a whole. Capitol was obviously trying to market to the US folk fan base, and Americans came to view the album as such, but to me one of the magical things about (UK) Rubber Soul is how it seamlessly combines four different genres that were all big at the time: folk, R&B/Motown, LA harmony, and country/western (rockabilly). I feel like the Capitol version sells this album short in that way.
…and wasn’t the R&B flavor of Drive My Car that prompted the ‘Rubber’ Soul title?
It seems very strange to me about how McCartney is credited as playing piano on the actual album sleeve as well as many other sources I’ve encountered, while here on this site, it’s been maintained that it was Lennon who played piano. Granted, since the lead guitar which McCartney claimed to have played is on the same track as the piano part I guess it’s not unreasonable to assume. I personally don’t think the part was beyond Lennon’s abilities on the instrument however limited they obviously were. Even so, I can’t help wondering why if this was indeed the case, Lennon is not known to have objected to McCartney being credited with the piano part. If it was known that he had played it surely he should have been credited on the album sleeve? So then why was McCartney credited instead? And why is there no known record of Lennon having objected to this?
Or maybe was it simply that the lead guitar and piano parts were bounced onto the same track after initially having been recorded on different ones. It is worth keeping in mind that Rubber Soul was the first of the Beatles’ albums on which they made use of the bouncing technique, due to the increasing complexities in their musical arrangements resulting in the four track recording process (which they would continue to rely upon until around the time of The White Album) no longer being able to accommodate them on its own.
But I also have to bring up one more question. In the section of this article concerning the recording process of the song Joe writes…”The group then overdubbed piano, lead guitar, piano and cowbell parts…” Is this supposed to imply that there were two piano overdubs? I just couldn’t bring myself around to that impression listening to the isolated piano part.
A Paul McCartney song that John Lennon also made significant contribution to.Great way to open the wonderful “Rubber Soul” album.Brilliant tongue and cheek lyrics.
I noticed that “Drive My Car” is among them, which is a McCartney tune! Looks like Lennon’s handwriting, although McCartney is the main contributor to the song.
Although Paul wrote the melody it is very plausible that John contributed more to the lyrics, considering that he was a more talented lyricist and that they started it together from scratch.
“Paul’s again. I think that was one of his best songs, too, because the lyrics are good and I didn’t write them. You see? When I say that he could write lyrics if he took the effort, here’s an example. It actually describes the experience taking acid. I think that’s what he’s talking about. I couldn’t swear to it, but I think that it was a result of that.”
John Lennon on Got to get you into my life
Barry,
You cannot go by who wrote Lyrics down on paper. Because in the New Disney “Get Back’ Mal Evans is writing down Lyrics on some of these Songs.
It’s most certainly Paul on bass. George just played the bass line on his guitar so it’s kind of the two of them playing in unison. Even though John was quite capable on piano (examples: Imagine; Ob La Di, Ob La Da; Oh! Darling; I Am The Walrus), I’m pretty sure Paul played the piano on this song. It sounds more like him and he is credited for playing it on the album itself. Keep in mind that this was the period when John started to not participate instrumentally on certain songs written by the others. As for the lead guitar, it’s usually attributed to Paul, but it could very easily be George. I’d have to listen more closely, but are the piano and the lead guitar ever heard at the same time? If so, it most likely couldn’t both be Paul, but if not, then Paul could have easily moved from one instrument to the other. He was, after all, the most skillful musician in the band.
Hey J, I agree with you on the piano being Paul. I could be wrong, but I can’t recall any Beatle or solo John recording where he plays or comes with a piano riff in that feel and style
I guess “you like me too much” is the closest. his ep.
It is clearly John who sings ‘But baby I’ll love you’. Its his sarcasm which reappears on ‘It’s getting better’ and ‘She’s leaving home’.
Isn’t the lead guitar break played with a slide/bottleneck? Kudos for the attempt though I think it took a couple of more years for them to reach maturity using a slide. George’s later slide guitar is really good.
“Drive My Car”… Co-written by a guy who’d only gotten his first driver’s license earlier in the year (at the age of 24!) and couldn’t drive worth a lick.
For all this talk of John allegedly playing the piano, is there any verifiable evidence to prove it? Another error in the song’s line-up is the tambourine player: it was actually Ringo, not John, and even photographs taken at the session prove that it was Ringo playing it, so Walter Everett made a mistake in his book, but again, he did the best that he could and he is nothing like Ian MacDonald.
As for the guitar parts, George was clearly playing the intro guitar riff as well as elsewhere throughout the song and Paul played slide guitar in addition to the bass guitar, which clearly resembles the tone of his left-handed Rickenbacker bass, so neither George nor John could have feasibly played it and besides, Paul was the one who idolized James Jamerson and Duck Dunn when it came to playing bass, so it’s unrealistic for him to relinquish a soulful bass part to George or John.
It’s an established fact that Paul played all the solo parts in this song, including the intro. You can also tell from the sound and the way he bends the notes.
George just played the high octave bass-line on his guitar.
Paul also played the piano, absolutely no doubt about that, no idea why it still says “John: piano” here, Joe.
As for the vocals: Paul is doing BOTH parts in the verses, he and JOHN are doing the “and maybe I love you” and George is filling in the three part voices.
Thank you, Michael. You are correct that Paul played the piano and even the liner notes to “Rubber Soul” verifies this.
I want to correct some things in your post: the basic track was cut with Paul on bass and George on guitar, so George obviously played the main riff (Walter Everett’s book confirms this), and George himself made it clear that he used a Fender Stratocaster on “Drive My Car” and Paul mimicked George’s playing on his bass, so it gave a good sound.
You are also correct that Paul is playing the slide solo and George also had his own string-bending technique, according to Music Radar, but he wasn’t into slide guitar yet.
Hey Joe, why is the line-up STILL saying that John is playing the piano??
Drive My Car
This image is a cover of an audio recording, and the copyright for it is most likely owned by either the publisher of the work or the artist(s) which produced the recording or cover artwork in question. It is believed that the use of low-resolution images of such covers qualifies as fair use.
Master release
Related sessions
This song has been recorded during the following studio sessions
Related interviews
Apr 16, 2021 • From Instagram
January 2021 • From Uncut
Jul 09, 2016 • From The Washington Post
Dec 01, 2009 • From The Big Issue
Jan 08, 2007 • From Entertainment Weekly
November 2001 • From Reader’s Digest
May 17, 1997 • From E! Online
Spread the love! If you like what you are seeing, share it on social networks and let others know about The Paul McCartney Project.
Song facts
“Drive My Car” is a song by the Beatles, written primarily by Paul McCartney, with lyrical contributions from John Lennon. It was first released on the British version of the band’s 1965 album Rubber Soul; it also appeared in North America on the Yesterday and Today collection. The upbeat, lighthearted “Drive My Car” was used as the opening track for both albums. Over the years the song has been covered by many artists.
Lyrics
The song’s male narrator is told by a woman that she is going to be a famous movie star, and she offers him the opportunity to be her chauffeur, adding: “and maybe I’ll love you“. When he objects that his “prospects [are] good“, she retorts that “working for peanuts is all very fine but I can show you a better time.” When he agrees to her proposal, she admits that she does not have a car, “but [she’s] found a driver and that’s a start.” According to McCartney, “‘Drive my car’ was an old blues euphemism for sex“. This expression was more common in the pre-automatic shift era of automobiles.
Composition
When McCartney arrived at Lennon’s Weybridge home for a writing session, he had the tune in his head, but “The lyrics were disastrous, and I knew it.” The chorus began, “You can buy me diamond rings“, a cliché they had used twice before, in “Can’t Buy Me Love” and “I Feel Fine” (as well as in the discarded “If You’ve Got Trouble“). Lennon dismissed the lyrics as “crap” and “too soft“. They decided to rewrite the lyrics and after some difficulty – McCartney said it was “one of the stickiest” writing sessions – they settled on the “drive my car” theme (which Bob Spitz credits to Lennon) and the rest of the lyrics flowed easily from that.
It has been suggested that the song also refers to the relationship between Cilla Black and her then boyfriend Bobby Willis (whom she later married). Cilla was both a friend of the Beatles and a protegée of Brian Epstein. As the TV mini-series “Cilla” reveals, Bobby was also offered a recording contract by Epstein, but Cilla objected, saying she was the “star” and Bobby was to be the road manager who would “Drive My Car“.
Recording
“Drive My Car” was recorded on 13 October 1965 during the Beatles’ first recording session to extend past midnight. McCartney worked closely with George Harrison on the basic rhythm track, the pair playing, in author Ian MacDonald’s description, “similar riffing lines on bass and low guitar“, respectively, as per Harrison’s suggestion. Harrison had been listening to Otis Redding’s “Respect” at the time and, as a result of this influence, “Drive My Car” contains more bottom end than previous Beatles recordings, mimicking the bass-heavy sound in Redding ‘s Memphis studio.
McCartney sang the main vocal part, giving it an energetic push that journalist Richie Unterberger calls “a commanding … hard rock vocal“. The vocal rides above a simple two-chord funk riff in the verse, and a much more complex chorus containing piano-driven jazz-style key modulations. McCartney overdubbed both the piano part and the lead guitar solo.
Paul McCartney in «Many Years From Now«, by Barry Miles:
The lyrics were disastrous and I knew it… This is one of the songs where John and I came nearest to having a dry session. The lyrics I brought in were something to do with golden rings, which is always fatal. ‘Rings’ is fatal anyway, ‘rings’ always rhymes with ‘things’ and I knew it was a bad idea. I came in and I said, ‘These aren’t good lyrics but it’s a good tune.’ The tune was nice, the tune was there, I’d done the melody. Well, we tried, and John couldn’t think of anything, and we tried and eventually it was, ‘Oh let’s leave it, let’s get off this one.’ ‘No, no. We can do it, we can do it.’ So we had a break, maybe had a cigarette or a cup of tea, then we came back to it, and somehow it became ‘drive my car’ instead of ‘gold-en rings’, and then it was wonderful because this nice tongue-in-cheek idea came and suddenly there was a girl there, the heroine of the story, and the story developed and had a little sting in the tail like Norwegian Wood had, which was ‘I actually haven’t got a car, but when I get one you’ll be a terrific chauffeur.’ […]
Paul McCartney in «Conversations With McCartney«, by Paul Du Noyer:
The only Beatle song I can remember we got stuck on – though it still only took an afternoon – it’s just we got stuck on this thing, ‘Baby I can give you golden rings, I can give you anything, Baby I love you.’ It was ‘Drive My Car’. And I hated this, ‘I can give you golden rings,’ sounds like curtain rings or something. We just couldn’t get past it.
And finally we just got manic, ‘Oh, let’s forget it, let’s just do the next bit.’ We moved off the block and somehow I thought, ‘Drive my car, great, that’s great!’ And that was the whole idea then. Oh, you could be my chauffeur! As if you were talking to a girl, or Zsa Zsa Gabor was talking to a toy boy. And then of course, the little twist we were into at that period, like in ‘Norwegian Wood’ he burns her place down after having talked about how wonderful all the wood is. He burns it because she wouldn’t let him have it. That was the little twist of that. And ‘Drive My Car’ is that he hasn’t actually got a car. One of these days I’ll have one and then you can drive it.
So that was all right. Once we got that idea, drive my car, got it away from golden rings it went really quick, and then the ‘beep-beep beep-beep yeah!’ It all came in. Once you have a good idea it’s easy to run with it. Normally I don’t have to struggle too much.
The lead vocal is far right in stereo [b], right center on [c].
The cowbell track in stereo [b] is heard during each verse except in the last line, between lines of the refrain, in the instrumental break, and in the fadeout. In mono [a] it is much softer and seems to be missing completely during the fadeout. Capitol mono T 2553 is not mix [a] and must have been combined from stereo [b]. In the CD mix [c] the vocal is moved to right center, leaving the cowbell and guitar track far right, and the cowbell is heard continuously through the refrain, evidence that the track is being faded during vocal lines in [b].
Reports of a different mono mix with the piano much softer, on UK Parlophone GEP 8952 Nowhere Man (EP) 1965 (see the book Every Little Thing for example), are mistaken, but perhaps “piano” is a transcription error for “cowbell” since the EP with [a] does differ from Capitol mono with [b1].
Last updated on October 29, 2016
The book «The Lyrics: 1956 to the Present», published in 2021, covers Paul McCartney’s early Liverpool days, the Beatles, Wings, and solo careers, by pairing the lyrics of 154 of his songs with first-person commentaries of the circumstances in which they were written, the people and places that inspired them, and what he thinks of them now.
«Drive My Car» is one of the 154 songs covered.
Lyrics
Asked a girl what she wanted to be
She said baby, «Can’t you see
I wanna be famous, a star on the screen
But you can do something in between»
Baby you can drive my car
Yes I’m gonna be a star
Baby you can drive my car
And maybe I love you
I told a girl that my prospects were good
And she said baby, «It’s understood
Working for peanuts is all very fine
But I can show you a better time»
Baby you can drive my car
Yes I’m gonna be a star
Baby you can drive my car
And maybe I love you
Beep beep’m beep beep yeah
Baby you can drive my car
Yes I’m gonna be a star
Baby you can drive my car
And maybe I love you
I told that girl I can start right away
And she said, «Listen baby I got something to say
I got no car and it’s breaking my heart
But I’ve found a driver and that’s a start»
Baby you can drive my car
Yes I’m gonna be a star
Baby you can drive my car
And maybe I love you
Beep beep’m beep beep yeah
Beep beep’m beep beep yeah
Beep beep’m beep beep yeah
Beep beep’m beep beep yeah
Officially appears on
LP • Released in 1965
2:25 • Studio version • A • Mono
Session Recording: Oct 13, 1965 Studio : EMI Studios, Studio Two, Abbey Road
Session Mixing: Oct 25, 1965 Studio : EMI Studios, Studio Two, Abbey Road
LP • Released in 1965
2:25 • Studio version • B • Stereo
Session Recording: Oct 13, 1965 Studio : EMI Studios, Studio Two, Abbey Road
Session Mixing: Oct 26, 1965 Studio : EMI Studios, Studio Two, Abbey Road
Official album • Released in 1966
2:31 • Studio version • B1 • Mono • Mono made from [B] by Capitol
Session Recording: Oct 13, 1965 Studio : EMI Studios, Studio Two, Abbey Road
Session Mixing: Oct 26, 1965 Studio : EMI Studios, Studio Two, Abbey Road
Official album • Released in 1966
2:31 • Studio version • B • Stereo
Session Recording: Oct 13, 1965 Studio : EMI Studios, Studio Two, Abbey Road
Session Mixing: Oct 26, 1965 Studio : EMI Studios, Studio Two, Abbey Road
EP • Released in 1966
2:31 • Studio version • A • Mono
Session Recording: Oct 13, 1965 Studio : EMI Studios, Studio Two, Abbey Road
Session Mixing: Oct 25, 1965 Studio : EMI Studios, Studio Two, Abbey Road
Official album • Released in 1973
2:25 • Studio version • B • Stereo
Session Recording: Oct 13, 1965 Studio : EMI Studios, Studio Two, Abbey Road
Session Mixing: Oct 26, 1965 Studio : EMI Studios, Studio Two, Abbey Road
CD • Released in 1987
2:25 • Studio version • C • Stereo • 1987 mix
Session Recording: Oct 13, 1965 Studio : EMI Studios, Studio Two, Abbey Road
Official live • Released in 1993
Session Mixing: July 1993 Studio : Hog Hill Studio, Rye, UK
CD Single • Released in 1994
3:38 • Studio version
Official album • Released in 2005
baby, you can drive my car
Listeners
Scrobbles
Listeners
Scrobbles
Join others and track this song
Scrobble, find and rediscover music with a Last.fm account
Do you know a YouTube video for this track? Add a video
Do you know any background info about this track? Start the wiki
Related Tags
Do you know a YouTube video for this track? Add a video
Featured On
We don‘t have an album for this track yet.
Featured On
We don‘t have an album for this track yet.
Don’t want to see ads? Upgrade Now
What is scrobbling?
Scrobbling is when Last.fm tracks the music you listen to and automatically adds it to your music profile.
Recent Listening Trend
Day | Listeners |
---|---|
Wednesday 9 February 2022 | 0 |
Thursday 10 February 2022 | 0 |
Friday 11 February 2022 | 0 |
Saturday 12 February 2022 | 0 |
Sunday 13 February 2022 | 0 |
Monday 14 February 2022 | 0 |
Tuesday 15 February 2022 | 0 |
Wednesday 16 February 2022 | 0 |
Thursday 17 February 2022 | 0 |
Friday 18 February 2022 | 0 |
Saturday 19 February 2022 | 0 |
Sunday 20 February 2022 | 0 |
Monday 21 February 2022 | 0 |
Tuesday 22 February 2022 | 0 |
Wednesday 23 February 2022 | 0 |
Thursday 24 February 2022 | 0 |
Friday 25 February 2022 | 0 |
Saturday 26 February 2022 | 0 |
Sunday 27 February 2022 | 0 |
Monday 28 February 2022 | 0 |
Tuesday 1 March 2022 | 0 |
Wednesday 2 March 2022 | 0 |
Thursday 3 March 2022 | 0 |
Friday 4 March 2022 | 0 |
Saturday 5 March 2022 | 0 |
Sunday 6 March 2022 | 0 |
Monday 7 March 2022 | 0 |
Tuesday 8 March 2022 | 0 |
Wednesday 9 March 2022 | 0 |
Thursday 10 March 2022 | 0 |
Friday 11 March 2022 | 0 |
Saturday 12 March 2022 | 0 |
Sunday 13 March 2022 | 0 |
Monday 14 March 2022 | 0 |
Tuesday 15 March 2022 | 0 |
Wednesday 16 March 2022 | 0 |
Thursday 17 March 2022 | 0 |
Friday 18 March 2022 | 0 |
Saturday 19 March 2022 | 0 |
Sunday 20 March 2022 | 0 |
Monday 21 March 2022 | 0 |
Tuesday 22 March 2022 | 0 |
Wednesday 23 March 2022 | 0 |
Thursday 24 March 2022 | 0 |
Friday 25 March 2022 | 0 |
Saturday 26 March 2022 | 0 |
Sunday 27 March 2022 | 0 |
Monday 28 March 2022 | 0 |
Tuesday 29 March 2022 | 0 |
Wednesday 30 March 2022 | 0 |
Thursday 31 March 2022 | 0 |
Friday 1 April 2022 | 0 |
Saturday 2 April 2022 | 0 |
Sunday 3 April 2022 | 0 |
Monday 4 April 2022 | 0 |
Tuesday 5 April 2022 | 0 |
Wednesday 6 April 2022 | 0 |
Thursday 7 April 2022 | 0 |
Friday 8 April 2022 | 0 |
Saturday 9 April 2022 | 0 |
Sunday 10 April 2022 | 0 |
Monday 11 April 2022 | 0 |
Tuesday 12 April 2022 | 0 |
Wednesday 13 April 2022 | 0 |
Thursday 14 April 2022 | 0 |
Friday 15 April 2022 | 0 |
Saturday 16 April 2022 | 0 |
Sunday 17 April 2022 | 0 |
Monday 18 April 2022 | 0 |
Tuesday 19 April 2022 | 0 |
Wednesday 20 April 2022 | 0 |
Thursday 21 April 2022 | 0 |
Friday 22 April 2022 | 0 |
Saturday 23 April 2022 | 0 |
Sunday 24 April 2022 | 0 |
Monday 25 April 2022 | 0 |
Tuesday 26 April 2022 | 0 |
Wednesday 27 April 2022 | 0 |
Thursday 28 April 2022 | 0 |
Friday 29 April 2022 | 0 |
Saturday 30 April 2022 | 0 |
Sunday 1 May 2022 | 0 |
Monday 2 May 2022 | 0 |
Tuesday 3 May 2022 | 0 |
Wednesday 4 May 2022 | 0 |
Thursday 5 May 2022 | 0 |
Friday 6 May 2022 | 0 |
Saturday 7 May 2022 | 0 |
Sunday 8 May 2022 | 0 |
Monday 9 May 2022 | 0 |
Tuesday 10 May 2022 | 0 |
Wednesday 11 May 2022 | 0 |
Thursday 12 May 2022 | 0 |
Friday 13 May 2022 | 0 |
Saturday 14 May 2022 | 0 |
Sunday 15 May 2022 | 0 |
Monday 16 May 2022 | 0 |
Tuesday 17 May 2022 | 0 |
Wednesday 18 May 2022 | 0 |
Thursday 19 May 2022 | 0 |
Friday 20 May 2022 | 0 |
Saturday 21 May 2022 | 0 |
Sunday 22 May 2022 | 0 |
Monday 23 May 2022 | 0 |
Tuesday 24 May 2022 | 0 |
Wednesday 25 May 2022 | 0 |
Thursday 26 May 2022 | 0 |
Friday 27 May 2022 | 0 |
Saturday 28 May 2022 | 0 |
Sunday 29 May 2022 | 0 |
Monday 30 May 2022 | 0 |
Tuesday 31 May 2022 | 0 |
Wednesday 1 June 2022 | 0 |
Thursday 2 June 2022 | 0 |
Friday 3 June 2022 | 0 |
Saturday 4 June 2022 | 0 |
Sunday 5 June 2022 | 0 |
Monday 6 June 2022 | 0 |
Tuesday 7 June 2022 | 0 |
Wednesday 8 June 2022 | 0 |
Thursday 9 June 2022 | 0 |
Friday 10 June 2022 | 0 |
Saturday 11 June 2022 | 0 |
Sunday 12 June 2022 | 0 |
Monday 13 June 2022 | 0 |
Tuesday 14 June 2022 | 0 |
Wednesday 15 June 2022 | 0 |
Thursday 16 June 2022 | 0 |
Friday 17 June 2022 | 0 |
Saturday 18 June 2022 | 0 |
Sunday 19 June 2022 | 0 |
Monday 20 June 2022 | 0 |
Tuesday 21 June 2022 | 0 |
Wednesday 22 June 2022 | 0 |
Thursday 23 June 2022 | 0 |
Friday 24 June 2022 | 0 |
Saturday 25 June 2022 | 0 |
Sunday 26 June 2022 | 0 |
Monday 27 June 2022 | 0 |
Tuesday 28 June 2022 | 0 |
Wednesday 29 June 2022 | 0 |
Thursday 30 June 2022 | 0 |
Friday 1 July 2022 | 0 |
Saturday 2 July 2022 | 0 |
Sunday 3 July 2022 | 0 |
Monday 4 July 2022 | 0 |
Tuesday 5 July 2022 | 0 |
Wednesday 6 July 2022 | 0 |
Thursday 7 July 2022 | 0 |
Friday 8 July 2022 | 0 |
Saturday 9 July 2022 | 0 |
Sunday 10 July 2022 | 0 |
Monday 11 July 2022 | 0 |
Tuesday 12 July 2022 | 0 |
Wednesday 13 July 2022 | 0 |
Thursday 14 July 2022 | 0 |
Friday 15 July 2022 | 0 |
Saturday 16 July 2022 | 0 |
Sunday 17 July 2022 | 0 |
Monday 18 July 2022 | 0 |
Tuesday 19 July 2022 | 0 |
Wednesday 20 July 2022 | 0 |
Thursday 21 July 2022 | 0 |
Friday 22 July 2022 | 0 |
Saturday 23 July 2022 | 1 |
Sunday 24 July 2022 | 0 |
Monday 25 July 2022 | 0 |
Tuesday 26 July 2022 | 0 |
Wednesday 27 July 2022 | 0 |
Thursday 28 July 2022 | 0 |
Friday 29 July 2022 | 0 |
Saturday 30 July 2022 | 0 |
Sunday 31 July 2022 | 0 |
Monday 1 August 2022 | 0 |
Tuesday 2 August 2022 | 0 |
Wednesday 3 August 2022 | 0 |
Thursday 4 August 2022 | 0 |
Friday 5 August 2022 | 0 |
Saturday 6 August 2022 | 0 |
Sunday 7 August 2022 | 0 |
Monday 8 August 2022 | 0 |
Tuesday 9 August 2022 | 0 |
External Links
Don’t want to see ads? Upgrade Now
Shoutbox
Javascript is required to view shouts on this page. Go directly to shout page
1. The Beatles, перевод Drive My Car, 1965
Ироничная песенка, сочинённая Полом и Джоном о девушке, мечтающей стать кинозвездой. Джордж Харрисон предложил схожие партии баса и ритм-гитары (идея появилась у него после прослушивания песни Отиса Реддинга «Respect»). Это решение придало песне характерный «тяжёлый» звук.
Я спросил, кем же хочешь ты быть,
Она, парень, видишь ли,
Хочу стать известной, звездой на ТиВи,
И мне, если сможешь, помоги.
Завтра я – кинозвезда,
Нужен будет мне тогда
Крепкий парень для руля
И может влюблюсь я.
Я ей сказал, что пока не могу,
Она, слушай, тебя не пойму,
Брось ты арахис*, вот мой совет,
Ведь я открою тебе целый свет.
Завтра я – кинозвезда,
Нужен будет мне тогда
Крепкий парень для руля
И может влюблюсь я.
Завтра я – кинозвезда,
Нужен будет мне тогда
Крепкий парень для руля
И может влюблюсь я.
Я ей сказал, что готов на газ жать,
Но она, слушай, парень, хочу я сказать,
Мне так жаль, нет ведь авто у меня,
Но нашла вдруг шофёра я для себя.
Завтра я – кинозвезда,
Нужен будет мне тогда
Крепкий парень для руля
И может влюблюсь я.
Бип-бип’м бип-бип, йе (4х).
________________
Drive My Car lyrics, Paul McCartney, 1965.
Asked a girl what she wanted to be
She said baby, can’t you see
I wanna be famous, a star on the screen
But you can do something in between
Baby you can drive my car
Yes, I’m gonna be a star
Baby, you can drive my car
And maybe I’ll love you
I told that girl that my prospects were good
she said, baby, it’s understood
Working for peanuts is all very fine
But I can show you a better time
Baby, you can drive my car
Yes, I’m gonna be a star
Baby, you can drive my car
And maybe I’ll love you
Beep beep’m beep beep yeah
Baby, you can drive my car
Yes I’m gonna be a star
Baby, you can drive my car
And maybe I’ll love you
I told that girl I can start right away
When she said listen, babe, I got something to say
I got no car and it’s breaking my heart
But I’ve found a driver and that’s a start
Baby, you can drive my car
Yes I’m gonna be a star
Baby, you can drive my car
And maybe I’ll love you.
Beep beep’m beep beep yeah (4х)
______________________
Baby, You Can Drive My Car
Previous episode: | Next episode: |
Jump | On The Road Again |
Baby, You Can Drive My Car is the tenth episode of ALF‘s first season. It originally aired on Dec. 1, 1986.
Contents
Plot Summary
Prologue
Lynn in on the phone with her friend Kathy, who is upset Lynn is late picking her up for a Pretenders concert. Willie and Lynn have not arrived back from shopping Alf is watching Wall Street Week, and is surprised to learn that gold is valuable on Earth. He tells Lynn that foam is the most valuable commodity on Melmac, along with gravel, wax, and lint.
Act 1
Willie and Kate arrive home in a tow truck. Bert, the tow truck driver comes and helps carry in the groceries. He gives a freebie, because he had to take their battery after his tow truck broke down, and because he got a greace stain on their carpet. When Lynn laments the fact that the family does not have a second car, Alf suggests they buy her one. Kate and Willie decide that they will pay half the money for a used car, if Lynn gets a part-time job to pay the other half. When Lynn starts to get fatigued with working at Mr. Jim’s Chicken and Oysters while going to school at the same time, ALF starts to feel sorry for her. When Lynn serves the family a meal from the restaurant, Alf tells her he has a surprise and to meet him in the garage. He offers a hint and honks a horn. The whole family rushes outside and sees a brand new red Ferrari.
Act 2
Lynn is esctatic about being given the car. Kate asks how he was able to buy it. He explains he got through is broker after selling the gold plumbing from his spaceship and an investment in a mango farm in Oxnard. Alf and Brian suggest to Willie that he sit in the driver’s seat. When Willie doesn’t allow Lynn to keep the car, Alf suggests that it is because Willie is jealous that his daughter would have a better car than him. All the family goes into the house to discuss it. ALF is still playing with the car and accidentally rolls it out of the driveway and somehow ends up on the freeway that is headed for Oxnard. He calls Willie from the car phone and says he just passed a Motel 6 and that they are having a beekeeper’s convention. He tries to give more precise location, but gets cut off. Kate calls the Motel 6 corporate offices and asks which of their locations is having a beekeeper’s convention, but learns they all are. Willie and Lynn arrive back having asked the police if there had been a report, but that aside for a pig falling out of a tralier and a lot of people getting bee stings that it was a quiet night, a crashing sound is heard and sees that Alf crashes the car into the garage (for the second time, Willie points out). In the end, ALF decides to sell the Ferrari to pay for the repairs on the garage. The neighbors start calling to complain about damage to their property from the car. Lynn tells Alf how appreciative she was about the gift. Sirens start approaching and a helicopter flies overhead.
Epilogue
Alf and Brian are repairing Willies car. Willie approaches with a basketball and takes it for a spin. He accidentally puts the gear into drive instead of reverse and crashes into the recently patched up garage.
Title Reference
«Baby, You Can Drive My Car» are lyrics from the refrain of the song «Drive My Car» by The Beatles.
Источники информации:
- http://mtranslate.ru/b/beatles/drive_my_car
- http://beatles-chronology.ru/1965/10/13/zapis-pesni-drive-my-car/
- http://music-facts.ru/song/The_Beatles/Drive_My_Car/
- http://perevod-pesen.com/perevod/george-michael-drive-my-car/
- http://www.beatlesbible.com/songs/drive-my-car/
- http://www.the-paulmccartney-project.com/song/drive-my-car/
- http://www.last.fm/music/The+Beatles/_/baby,+you+can+drive+my+car
- http://stihi.ru/2006/09/25-2217
- http://alf.fandom.com/wiki/Baby,_You_Can_Drive_My_Car