My summer car tuning

My summer car tuning

My Summer Car → Файлы

My summer car tuning. Смотреть фото My summer car tuning. Смотреть картинку My summer car tuning. Картинка про My summer car tuning. Фото My summer car tuning

My Summer Car — приключенческий симулятор с видом от первого лица, где вам предстоит ремонтировать различные автомобили. На дворе начало. Подробнее

My summer car tuning. Смотреть фото My summer car tuning. Смотреть картинку My summer car tuning. Картинка про My summer car tuning. Фото My summer car tuning

My summer car tuning. Смотреть фото My summer car tuning. Смотреть картинку My summer car tuning. Картинка про My summer car tuning. Фото My summer car tuning

My summer car tuning. Смотреть фото My summer car tuning. Смотреть картинку My summer car tuning. Картинка про My summer car tuning. Фото My summer car tuning

Сток сатсума с фулловым качеством деталей.

ВСЕ предметы тюнинга есть в гараже.

Много еды и пива в доме.

Если установить мод на пикап, то он стоит у дома.

CD диск в гараже на столе.

Сохранение устанавливается по данному пути: C:UsersuserAppDataLocalLowAmistechMy Summer Car

Сохранения к играм

В этой категории мы собираем самые разные игровые сохранения, которые нам присылают пользователи и которые нам удается найти в свободном доступе. Если вы не можете пройти какой-то момент или просто потеряли свои сохранения, вы всегда можете воспользоваться нашим архив, скачать файл сохранения игры и приступить к игре. Конечно, мы всегда указываем авторов файлов, когда это возможно.

Если вы автор и вы считаете, что ваши права нарушены — обращайтесь.

My summer car tuning. Смотреть фото My summer car tuning. Смотреть картинку My summer car tuning. Картинка про My summer car tuning. Фото My summer car tuning

My summer car tuning. Смотреть фото My summer car tuning. Смотреть картинку My summer car tuning. Картинка про My summer car tuning. Фото My summer car tuning

My summer car tuning. Смотреть фото My summer car tuning. Смотреть картинку My summer car tuning. Картинка про My summer car tuning. Фото My summer car tuning

My summer car tuning. Смотреть фото My summer car tuning. Смотреть картинку My summer car tuning. Картинка про My summer car tuning. Фото My summer car tuning

Если вы хотите облегчить прохождение My Summer Car, то можете воспользоваться нашим файловым архивом. Здесь собраны только проверенные и работоспособные файлы для игр, которые можно скачать бесплатно.

При скачивании файлов нужно обратить внимание на версию игры, для которой он предназначен. Трейнеры для игр, например, не всегда совместимы со всеми версиями игры, так как разработчики, выпуская обновления, могут менять архитектуру игры и принципы работы тех или иных ее механик. Обычно версия, с которой совместим файл, указывается прямо в его названии.

My summer car тюнинг гайд

My summer car тюнинг гайд

Проект от разработчиков Amistech Games сочетает в себе сразу несколько жанров. Тут и симулятор жизни обычного финского парня, и гонки, и занимательные мини-игры. Локации являются копией области в Финляндии, где жил один из сотрудников разработки. Многим пользователям полюбился проект за оригинальность и самобытность.

Добавить в проект нового контента позволяют моды для май саммер кар, которых с момента релиза сделано уже невероятное количество. Некоторые из них вообще не имеют смысла, так как писались новичками на коленке. Однако есть и весьма достойные, о которых и пойдет речь далее.

Мини-карта (Minimap)

My summer car tuning. Смотреть фото My summer car tuning. Смотреть картинку My summer car tuning. Картинка про My summer car tuning. Фото My summer car tuning

При езде на автомобилях глаза всегда пытаются найти мини-карту, которая, как правило, расположена в левом нижнем углу. Вот только в ванильной версии игры функционал отсутствует. Благо существует мод, который добавит недостающий элемент интерфейса.

My summer car tuning. Смотреть фото My summer car tuning. Смотреть картинку My summer car tuning. Картинка про My summer car tuning. Фото My summer car tuning

Разработчик мода добавил функцию уменьшения масштаба мини-карты при скоростной езде, а также ночной и дневной режим. Теперь не придется тыкаться туда-сюда по проселочным дорогам. Также некоторые локации и транспортные средства получили удобные иконки.

Drivable Ricochet

My summer car tuning. Смотреть фото My summer car tuning. Смотреть картинку My summer car tuning. Картинка про My summer car tuning. Фото My summer car tuning

Привычная Сатсума, вокруг которой и происходит большая часть беготни в начале прохождения, уже набила оскомину многим игрокам. Рассматриваемый мод добавляет купе Ricochet красного цвета. Новый авто гармонично вписывается в безлюдные финские пейзажи.

My summer car tuning. Смотреть фото My summer car tuning. Смотреть картинку My summer car tuning. Картинка про My summer car tuning. Фото My summer car tuning

Когда соответствующие моды для my summer car будут установлены, требуется проверить доску объявлений. Рекомендуется тщательно осмотреть экономичное купе, ведь оно вполне может стать полноценным заменителем Сатсумы.

Мод для оптимизации

My summer car tuning. Смотреть фото My summer car tuning. Смотреть картинку My summer car tuning. Картинка про My summer car tuning. Фото My summer car tuning

Несмотря на огромное количество преимуществ проекта, в том числе полную свободу действий, в техническом плане игра представляет печальное зрелище. Низкий ФПС, постоянные баги, фризы. На третьем месте сегодняшней подборки расположился мод, который исправляет хотя бы часть существующих проблем. С установленным плагином производительность увеличится почти в 2 раза.

Рюкзак

My summer car tuning. Смотреть фото My summer car tuning. Смотреть картинку My summer car tuning. Картинка про My summer car tuning. Фото My summer car tuning

Как же в ванильной версии надоедает ездить в магазин за очередным ящиком пива. С введением рюкзака можно забыть об ограничениях. Никакой предмет больше не сможет провалиться в текстуры, так как будет надежно лежать в сумке. Добавление мода позволяет решить одну из самых насущных проблем.

Для управления своими запасами используйте кнопки Е, Х, Y. Предусмотрена возможность очистить рюкзак от всех предметов (комбинация клавиш Ctrl + Y). Чтобы настроить мод по своему желанию, используйте комбинацию Ctrl + Х.

HONDA NSR50

My summer car tuning. Смотреть фото My summer car tuning. Смотреть картинку My summer car tuning. Картинка про My summer car tuning. Фото My summer car tuning

Улепетывать от полиции на тракторе – одна из самых забавных возможностей в игре. Если надоело постоянно читать трагические сводки в утренней газете, то добавление мощного мотоцикла позволит быстро оторваться от преследователей. Главное – успевать реагировать на мимо проезжающие автомобили.

My summer car tuning. Смотреть фото My summer car tuning. Смотреть картинку My summer car tuning. Картинка про My summer car tuning. Фото My summer car tuning

Мод сразу же добавит мотоцикл рядом с домом главного героя. Кто-то может возразить, что HONDA NSR50 не слишком вписывается в пейзаж финского захолустья, но главной фишкой игры является абсолютная свобода действий.

Отображение размера болтов (Show Bolt Sizes)

После установки My Summer Car на свой компьютер многие сразу же пытались починить автомобиль в гараже, тем более записка на холодильнике предлагает это сделать. Однако под силу оказалось это лишь единицам, так как все комплектующие необходимо устанавливать в строгой последовательности.

С введением мода, отображающего размеры болтов, починить Сатсуму сможет гораздо больше игроков, ведь теперь подбирать ключ станет гораздо проще. Дополнительный контент особенно полезен тем, кто вообще ничего не понимает в устройстве автомобилей.

Fast Travel

My summer car tuning. Смотреть фото My summer car tuning. Смотреть картинку My summer car tuning. Картинка про My summer car tuning. Фото My summer car tuning

В начале прохождения отсутствие быстрого перемещения не вызывает никакого дискомфорта. Всем интересно, что же там, за поворотом дороги. Будет ли это продуктовый магазин, дом соседа или что-нибудь эдакое – исследовать мир по-настоящему любопытно.

My summer car tuning. Смотреть фото My summer car tuning. Смотреть картинку My summer car tuning. Картинка про My summer car tuning. Фото My summer car tuning

Когда счетчик проведенных в игре часов переваливает за десять или двадцать, постоянная необходимость ехать до нужного места начинает утомлять. Мод добавляет быстрое перемещение, для которого даже нет необходимости садиться в транспортное средство.

Repair Hammer

My summer car tuning. Смотреть фото My summer car tuning. Смотреть картинку My summer car tuning. Картинка про My summer car tuning. Фото My summer car tuning

Как правило, алкоголь за рулем не приводит к ничему хорошему. Однако в игре главный герой редко путешествует на машине, не взяв с собой ящик пива. Закономерно, что домой возвращаться придется с помятым кузовом и выбитыми дверьми.

Без установленного расширения приходилось чинить свою ласточку на станции технического обслуживания. Добавление мода позволяет использовать кувалду для починки автомобилей (только некоторые повреждения). Для этого достаточно использовать ЛКМ рядом с дефектом.

Digital Speedometer

Редко кто из игроков вообще обращает внимание на приборную панель автомобиля. Однако my summer car моды позволяют внедрить новые привычки, сделав вождение более безопасным. Так, расширение добавляет в автомастерскую Флитари цифровой спидометр. Само собой разумеется, такая роскошь смотрится довольно странно в финской глубинке.

Planks

My summer car tuning. Смотреть фото My summer car tuning. Смотреть картинку My summer car tuning. Картинка про My summer car tuning. Фото My summer car tuning

Трактор можно использовать не только для доставки дров соседям или сбора урожая. Многие игроки, впервые увидев технику, задавались вопросом: как загнать старушку Сатсуму в кузов? В ванильной версии, к сожалению, такая функция не предусмотрена.

My summer car tuning. Смотреть фото My summer car tuning. Смотреть картинку My summer car tuning. Картинка про My summer car tuning. Фото My summer car tuning

Несправедливость позволяет устранить мод «Доски», который добавляет 2 удобные доски. После установки придется съездить за ними в старый сарай на северном краю карты. Их используют в качестве импровизированной рампы для загона легковых авто.

Rent Apartment

My summer car tuning. Смотреть фото My summer car tuning. Смотреть картинку My summer car tuning. Картинка про My summer car tuning. Фото My summer car tuning

Центр игрового мира занимает большое озеро. Расширение вводит уютные апартаменты прямо у живописного берега. Теперь отдохнуть от привычной рутины можно на природе, закоптив рыбу и попив любимого пива.

My summer car tuning. Смотреть фото My summer car tuning. Смотреть картинку My summer car tuning. Картинка про My summer car tuning. Фото My summer car tuning

Для сохранения баланса за аренду уютного домика придется платить. Желание раскошелиться автоматически появляется, когда игрок увидит все удобства и местные виды. Кроме того, помещение оснащено почтой, стационарным телефоном и другими благами цивилизации.

Tire Racks

My summer car tuning. Смотреть фото My summer car tuning. Смотреть картинку My summer car tuning. Картинка про My summer car tuning. Фото My summer car tuning

Довольно странно, что в ванильной версии разработчики не предусмотрели наличие стоек для колес. Исправить вселенскую несправедливость помогает соответствующий мод. Теперь в гараже будет идеальный порядок, тем более нововведение можно покрасить в любимый цвет.

My summer car tuning. Смотреть фото My summer car tuning. Смотреть картинку My summer car tuning. Картинка про My summer car tuning. Фото My summer car tuning

Расширение не сразу добавляет стойки для шин в гараж главного героя. Чтобы собрать весь дополнительный контент, придется попотеть. Создатель модификации отлично продумал расположение всех элементов на карте (обойти придется 16 различных мест).

Transport Trailer

My summer car tuning. Смотреть фото My summer car tuning. Смотреть картинку My summer car tuning. Картинка про My summer car tuning. Фото My summer car tuning

У каждого игрока закрадывалась мысль о том, что неплохо бы иметь прицеп для транспортировки различных грузов. К счастью, существуют май саммер кар моды, которые облегчают жизнь простого финского парня. Теперь можно привозить в гараж в несколько раз больше всякого хлама.

My summer car tuning. Смотреть фото My summer car tuning. Смотреть картинку My summer car tuning. Картинка про My summer car tuning. Фото My summer car tuning

Мод добавляет возможность соединения прицепа и любого транспортного средства. Если кто-то хотел научиться водить в игре, то у него появится достаточная мотивация, ведь при столкновении предметы придется собирать по всей округе.

Colorful Gauges

My summer car tuning. Смотреть фото My summer car tuning. Смотреть картинку My summer car tuning. Картинка про My summer car tuning. Фото My summer car tuning

А вот и долгожданный мод для Сатсумы. После установки расширения появится возможность добавить освещение приборной панели. При этом игрок выбирает цветовое оформление самостоятельно. Наконец-то кто-то додумался порадовать любимую старушку Сатсуму, на сбор которой потребовалось так много времени.

Tangerine FZ-120 Pickup

My summer car tuning. Смотреть фото My summer car tuning. Смотреть картинку My summer car tuning. Картинка про My summer car tuning. Фото My summer car tuning

Как было бы здорово иметь в игре свой пикап. Мододелы не оставляют игроков на произвол судьбы, поэтому у бабушки главного героя вдруг оказалась желанная машина, которая ей совершенно не нужна. Расширение добавляет новый автомобиль.

My summer car tuning. Смотреть фото My summer car tuning. Смотреть картинку My summer car tuning. Картинка про My summer car tuning. Фото My summer car tuning

Пикап можно тюнинговать, в том числе устанавливать пользовательские скины. По всем параметрам новый авто идентичен уже существующим (на нем можно проходить миссии). Открытая грузовая площадка идеально подойдет для перевозки огромного количества пивных ящиков.

My summer car tuning. Смотреть фото My summer car tuning. Смотреть картинку My summer car tuning. Картинка про My summer car tuning. Фото My summer car tuning

В подборку попали лучшие моды для май саммер кар, которые не слишком влияют на игровой процесс, изначально задуманный разработчиками. Не будет никаких драконов, паровозиков Томасов и прочей нечисти. Многие элементы просто расширят геймплей, сделав игру еще лучше.

Тюнинг

My summer car tuning. Смотреть фото My summer car tuning. Смотреть картинку My summer car tuning. Картинка про My summer car tuning. Фото My summer car tuning

Некоторые диски, которые можно заказать по почте

В игре присутствует возможность модернизировать стандартную Сатсуму посредством замены деталей со стандартных на новые. Получить новые детали можно, заказав их в журнале AMIS AUTO, который лежит в гараже у главного героя. Некоторые детали тюнинга нельзя заказать через журнал, но можно найти в других местах, например:

Заказ деталей

My summer car tuning. Смотреть фото My summer car tuning. Смотреть картинку My summer car tuning. Картинка про My summer car tuning. Фото My summer car tuning

Почтовый бланк на все детали

Получение заказа

My summer car tuning. Смотреть фото My summer car tuning. Смотреть картинку My summer car tuning. Картинка про My summer car tuning. Фото My summer car tuning

Полный заказ всех деталей из каталога

Tuning

This is a general community written tuning guide to aggregate all the tunable Satsuma parts and give advice on best performing settings

Many of the vehicle components can be modified to increase performance or economy of the Satsuma. Some tuning jobs can be easily done by the player, others require more patience and skill. Also, some tuning jobs can be done by Fleetari, for a price. Be warned, incorrectly tuning your Satsuma can cause damage to your dignity and to the condition of your components. Like most activities in the game, it is advised to make a save before you begin to tinker with your precious Satsuma.

The Satsuma can be specifically tuned to suit the preferred drive style of the player. Though a car tuned for drag racing will not perform well at rallying, and a car tuned for rallying will not perform well on overall speed.

By following guides below you will achieve at least the same level of tuning as Fleetari provides with his «motor tuning» service on the parts he a tune. Each tunable component is represented by internal variable that has upper and lower limit and a constant that is subtracted or added to this variable every tune «step». Because of how the game internally doing float arithmetic, you’ll actually get slightly different results for each tune «position» depending on from which internal tune value you have started doing tuning «steps». Generally, if you aim for higher internal tune value for given tune «position», you must first hit lower limit for tune variable so this will be your starting tune value. Respectively, start from upper tune variable limit if you aim for lowest tune value for given tune «position». This game mechanic quirk is taken into account in guides below.

Contents

Tunable and modifiable components [ ]

Alternator belt [ ]

The alternator belt must be adjusted correctly, otherwise, it may come loose or snap, causing you to buy another one from Teimo’s shop. The belt can be adjusted by loosening adjustment bar screw with flat-head screwdriver and moving alternator with the scroll wheel in hand mode: scroll down to move the alternator left (loosening the belt) and scroll up to move right (tightening the belt). If the belt is too loose, it will make a horrible «whirring» squeak. The belt should be as loose as possible without «whirring». To tune it this way, first, with engine turned off, loosen the screw and move the alternator to the far right position. Next, turn on the engine and move the alternator to the left so «whirring» starts. Then, slowly, tick by tick, move alternator to the right, until the «whirring» noise cannot be heard any longer. Once done, tighten the alternator back with the screw.

Another quick and dirty way (you don’t even need to turn on the engine) is to move alternator to the far right and then two ticks back to the left. This sets it as loose as the belt can be without whirring.

The tightness of the belt will not actually affect performance, but the best tightness is just after you can’t hear the whirring anymore as this will give the belt the longest lifespan. The belt will eventually break anyway, but that cannot be avoided.

Stock and Twin carburators [ ]

Both the stock and twin carburetors are tuned in the same way. It is advised to use the air-fuel ratio (AFR) gauge which can be bought from the parts catalog as this will greatly increase the ease of tuning. Tighten or loosen the idle screw with flat-head screwdriver to adjust the AFR. Loosening idle screw (scrolling down) makes air-fuel mixture richer — AFR goes down, less air in the mixture. Tightening the screw (scrolling up) makes air-fuel mixture leaner — AFR goes up, more air in the mixture. Too high or too low, and your car may eventually stall. Your exhaust smoke will be of dark color with soot particles if AFR is too rich and exhaust smoke will be of white color, will bang and pop if too lean.

13.1 is generally the best agreed value for absolute performance, as it will provide better low-end torque and flatten out the performance curve without lowering high-end torque too much. Anywhere between 14.0 and 14.5 is best for general driving, the performance difference is noticeable but the car will consume less fuel and parts may last longer. Any higher than 14.8 will reduce performance, although an AFR of

16 may be considered most economical. FleetarI will set AFR to 14.7 when choosing «engine adjustment» service and to 13.0 when choosing «motor tuning».

The car must be at optimal temperature before adjusting the AFR, as whilst the car is warming up the ratio will differ greatly. This optimal temperature is right in the middle of the engine temperature gauge, though be wary that driving full throttle will increase the temperature and thus change your AFR. While the engine is idling on the neutral gear, AFR displayed on the gauge will be constantly jumping back and forth and it will be difficult to tell what is the actual current AFR. The best way to determine AFR using the gauge is to drive a car around a bit on 3rd or 4th gear — when you throttle your engine while driving and number on the gauge stops jumping, this is your AFR.

For more advanced performance tuning, this can be combined with a 950 PSI nitrous oxide injection and a very skewed distribution timing, allowing the car to reach peak performance with an AFR of roughly 12. This will greatly reduce the longevity of engine parts, however, and therefore requires much more effort to maintain. Small changes in temperature can greatly affect this rich tuning and you will begin to see performance loss almost immediately outside of idle temperatures.

For tuning without the ratio gauge, see here.

Racing carburators [ ]

In theory, these are tuned the same way as Stock and Twin carbs, read the above section first. There are now four screws to tune instead of one which is very difficult to balance initially. The easiest method of tuning is to tighten all four idle screws at least 44 times and then loosen them around 10 times (but keep it equal for all the screws) — this way you’ll have all four screws at the same position with AFR being around 14.0-14.5 (this should be done with engine turned off). Idle screw has no visual rotation limit, but by making a lot of rotations in one direction you’ll eventually hit upper or lower limit of internal tune variable. One may then proceed to tune Race carb in the same way as Stock and Twin carb, but making sure that all the screws are turned equal amount of times and in the same direction during adjustment so that they always have the same position.

Camshaft gear [ ]

This is one of the most essential components that needs to be adjusted for the car to function properly. You will notice two little notches or marks cut into the gear and a component to the bottom right. These notches need to be aligned by using the 10 mm spanner on the gear bolt once it has been properly tightened. Scrolling up (like further tightening the bolt) will rotate gear clockwise, but scrolling down will just loosen the bolt.

The only «optimum» setting is to have both notches facing each other. Anything outside of this will result in a messy, uncoordinated engine.

Rocker shaft [ ]

A general guide on rocker shaft tuning can be found here. It is a laborious task but necessary to drive the car properly. Rocker shaft is tuned by adjusting valve clearance of each rocker (clearance between rocker arm and valve tip). Each cylinder has two rockers, an intake and exhaust rocker, making a total of eight tunable items which all should be very closely matched. To adjust valve clearance of particular rocker you will use flat-head screwdriver on it’s adjusting screw: tightening the screw (scrolling up) decreases the clearance, loosening the screw (scrolling down) increases it. One will hear a metallic clicking sound if the valves are too loose (excessive valve clearance) or too tight (insufficient valve clearance), though there is no difference in sound between one or eight un-tuned valves. Note that there is no visual indication of the valve clearance in the game — only adjusting screw itself will move during tuning process.

Best performance can be found by having your valves as loose as possible, i.e. the valve clearance is as big as possible, because this increases the cylinder volume for combustion. To align all rockers to the same value, tighten each rocker adjusting screw at least 20 times then loosen it around 10 times (but keep it equal for all the screws) — this makes sure that rockers are at least not too loosen or tight so they won’t all start clicking simultaneously after starting the engine. Adjusting screw has no visual rotation limit, but by making a lot of rotations in one direction you’ll eventually hit upper or lower limit of internal tune variable. Now start the car and loosen one of the adjusting screws until clicking sound starts. Then, slowly, tick by tick, tighten this screw back until clicking ends. Repeat this procedure for every adjusting screw and you’ll get perfectly matched and as loose as possible valves.

Distributor [ ]

The distributor is an easily missable opportunity to tune your car’s performance. Tuning distributor adjusts ignition timing, advancing or retarding it. To adjust, loosen distributor hold-down screw with flat-head screwdriver and, using the scroll wheel in hand mode, rotate distributor clockwise or counterclockwise. Rotating distributor clockwise (scrolling down) advances timing. Rotating distributor counterclockwise (scrolling up) retards timing. The engine will produce a high chirping sound (different sound from bad rockers tuning, the sound of pinging) if the distributor is too advanced.

For better performance, the distributor should be as advanced as possible without pinging. First, (scroll up) distributor until it can’t be scrolled up any more — distributor will visually stop rotating. Then, advance the distributor (scroll down) until the «chirping» begins. Then, slowly, tick by tick, (scroll up) until the «chirping» ends.

For absolute Japanese 4-cylinder performance gains, enrich your Satsuma with nitrous oxide and retard your distributor by a large amount. The reason for retarding your dist is due to the vast increase of pressure in the engine during enrichment (taking a N2O shot) which causes the pistons to ping, damaging your pistons and losing performance. Repeat the same procedure of tuning distributor while running Satsuma boosted to tune distributor to be used with N2O kit. The downside of this, as you can imagine, is less performance when un-boosted because of ignition timing being retarded.

Tachometer [ ]

With our knowledge of the Satsuma, we can assume that adding more dials and gauges will increase performance. Though this has not been proven, it sure does look cooler. The racing tachometer will provide a visual gauge of Satsuma RPM and it has a gear light which can be adjusted to light up when you should change gear. This can be tuned to your personal driving tastes.

A small knob labeled «shift adjust» can be found on the front right on the dial, altering this will change the RPM at which the light will power on. There is no visual guide on what the current RPM is set to, one will need hold the engine RPM where desired and tune the dial to come on just as it hits your preferred mark.

For those yearning for absolute performance (!!), you will also need the Extra gauges, as this will bring the car closer to mid ’90s Japanese max-attack stylings. Godzilla will look down upon you in favor, granting you an extra few mustache hairs and make all your 1 /4 mile drag strips slightly downhill.

Final gear ratio [ ]

Fleetari Repair Shop has an option to change the Satsuma’s final drive gear ratio. There are a total of 6 options, including the default.

RatioStyleNotes
3.700LeMansSlowest acceleration, fastest top speed
3.900HighwaymanGood for highway driving
4.110TunerSlightly slower acceleration, faster top speed
4.286DefaultStock Ratio, Decent all round
4.415WannabeNoticeably faster acceleration, lower top speed
4.625Rally/RXFastest acceleration, lowest top speed

Considering a tire size of 155/82 R12, 8000 RPM in-game rev limit (with racing carburators and steel headers) and the gearing from a 1974 Datsun 100A as seen in the page here, the top speed in each gear and RPM drop after gear change can be seen in the charts below:

Top speed per gear at 8000 RPM (Km/h)

Ratio3.7003.9004.1104.2864.4154.625
1st gear (3.673:1)62.1458.9655.9453.6552.0849.71
2nd gear (2.217:1)102.9697.6892.6988.8886.2882.36
3rd gear (1.448:1)157.63149.55141.91136.08132.11126.11
4th gear (1.000:1)228.25216.55205.48197.05191.29182.6
Reverse gear (-4.093:1)-55.77-52.91-50.20-46.74-45.82-44.61

Note: Negative speed means the car is moving backwards. Always come to a complete stop before engaging the reverse gear.

RPM drop after gear change

Gear changeRPM drop (%)RPM after change (8k RPM)RPM after change (3k RPM)
1-240%4829 RPM1811 RPM
2-335%5225 RPM1959 RPM
3-431%5525 RPM2072 RPM
4-R100% (stalled)0 RPM (stalled)0 RPM (stalled)

Note: Early Access into downshifting might cause major engine failure. The maximum RPM you can downshift in a set gear is the RPM after the gear change. For example: If you want to downshift from 4th to 3rd, You must be at maximum 5525 RPM in 4th, otherwise pistons and main bearings will be found on the road. Be warned!

The Rally enthusiast will prefer a lower gear ratio, as they will spend little time on straights, not enough time to reach the maximum speed and therefore prefer a faster acceleration to whatever speed they can hit. It’s not long before that next «right 1 banked caution».

Those who prefer highway driving, fuel economy or want to hit the fastest possible speed will perhaps be intrigued by the higher ratio drives; these allows them to hit incredible speeds even if it does take a while.

N2O kit [ ]

The nitrous oxide kit is only for those wanting absolute performance and don’t mind the huge increase in part wear and maintenance that come with it. The N2O kit is NOT designed for rallying or any other endurance driving styles unless you don’t mind insane temperatures, terrible A/F ratio, having your pistons repaired often and the possibility of a broken engine block. Though some of this may be mitigated by lowering pressure, shooting only in straights and when temperatures are looking good.

Tuning is very simple. There is a valve on the N2O tank fitted inside the boot, this allows you to change the pressure (volume) of injected nitrous oxide while boosting. The generally agreed optimum is 950 PSI, coming from real-world values, though if one is willing to thoroughly test other values a better PSI may be found for your particular tuning. The Satsuma may need its distributor and A/F ratio adjusting if you increase or decrease the pressure; and if the bottle isn’t full, it may not be able to achieve the desired pressure until refilled.

Boosting will drastically alter your A/F ratio, temperatures and required distributor timings. The following considerations should be taken into account:

Rally suspension [ ]

Both the rally shocks and struts can be tuned for a softer or stiffer bump and rebound tolerance. Most drivers will prefer their suspension to be stiffer than normal, although others «enjoy» a bouncy and borderline undriveable driveable car like popular 1970s American imports.

Tuning is done with a screwdriver. Blue screws adjust the bump, or the compression of the suspension and red screws adjust the rebound, or the suspension extending back again. Tightening (scrolling up) makes the bump/rebound stiffer, making the suspension hard. Untightening (scrolling down) does the reverse: the suspension will be weak, eventually causing the car to become a trampoline on uneven terrain as the kenetic energy keeps building.

The general goal for all Satsuma styles is to have as stiff suspension as possible, but without it losing ground contact from bumps. Stiffer suspension most noticeably increases weight control, movement responsiveness and reduces power lost to the system. Even Rally drivers can benefit from stiffer suspension as tighter weight transfers will help avoid sliding off track and any increase in responsiveness can help sprint times. However; they must still have soft enough compression and rebound that the tyres stay touching the ground for as much of the track as possible, as soon as they leave the ground you’ve lost control and power.

Bump compression [ ]

Bump is the compression and absorbing of kinetic energy from the coils. Generally this will be as stiff as possible while avoiding the car flinging upwards after hitting a bump. This value is very subjective and each driver must test to match their driving styles. It’s easy to tell when your tuning is way off as the suspension will no longer be installed after coming off the track. Tarmac attack lunatics will benefit more from bump stiffness than Suomi rally pro, however; due to the height of the Rally suspension set, it can lead to lift off around long corners as the center of mass is too high. If at any point you start seeing more lift off or air time on bumps; lower the stiffness.

CauseEffect
Bump too soft• Weight shifting is slow and heavy
• Acceleration and braking responsiveness decreased
• Car becomes bouncy
Bump too hard• Loss of traction over sharp bumps
• Lift off in long corners

Rebound compression [ ]

The opposite of bump, this is the extension of the dampners back to their original position as the energy is displaced. This must always be higher than the bumb compression otherwise the absorbed energy will cause the wheel to bounce uncontrollably as the energy is released. Having this setting stiff increases power responsiveness and helps avoid bouncy weight harming its controlled momentum, but having this too stiff will cause loss of control over even small road bumps which harms acceleration, braking and drastic reduction in cornering ability. Arguably this setting can have more of a drastic affect and bump for rally drivers, and bumpy tarmac like Peräjärvi town.

CauseEffect
Rebound too soft• Bouncy uncontrollable mess
• Unpredictable over and understeer
Rebound too hard• Loss of traction over sharp bumps
• Car becomes bogged down and sloppy with rapid terrain changes

Wiki patrons are encouraged to improve this page with any advanced knowledge on tuning for performance/economy. Not all real-life performance recommendations apply to MSC so testing is advised before writing a huge section and realising it’s bollocks.

Источники информации:

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *