Как сделать тег в майнкрафте
[Гайд] Разбираем NBT теги: Предметы и транспорт
Предметы:
Count: Количество предметов.
Slot: Слот, в который будет помещён предмет.
Damage: Дополнительный параметр предмета. Например: Цвет шерсти.
id: ID предмета.
tag (Массив): NBT параметры вызываемого объекта.
Обычная вагонетка: Удалено в версии 13w02a.
Вагонетка с сундуком или воронкой:
Items (Массив): Предметы, которые содержатся в контейнерах вагонетки. О том, как работать с предметами было написано выше.
Вагонетка с печкой:
PushX: Сила толчка по оси X.
PushZ: Сила толчка по оси Z.
Fuel: Количество тиков до того момента, после которого в печке закончится топливо.
Вагонетка с воронкой:
TransferCooldown: Количество тиков до того момента, после которого в воронку поступит следующий предмет.
Вагонетка со спавнером: Параметры спавнера. О том, как с ними работать, будет написано в одной из следующих статей.
Вагонетка с командным блоком:
Command: Команда, прописанная в командном блоке.
SuccessCount: Сила сигнала, получаемая компаратором в результате выполнения команды.
LastOutput: Информация, выводимая при выполнении команды в специальное поле командного блока.
TrackOutput: Неизвестно.
[Гайд] Изучаем структуру NBT с нуля
Итак, давайте определимся с тем, что-же такое структура NBT. Упрощённое определение находится ниже.
NBT параметры могут быть как обязательными, так и опциональными. Все они нужны для того, что-бы управлять теми, или иными объектами. Например, с их помощью можно выдавать мобам различные эффекты, броню, и прочее.
NBT код, с версии 1.7, может быть изменён непосредственно в игре, что значительно упрощает работу создателей карт, так как до этого изменить дополнительные параметры было возможно только используя специальные дополнения.
Итак, теперь давайте разберёмся с символами, которые нам потребуются. Фигурные скобки (< и >) потребуются нам в самом начале. Например: /summon Zombie <var:1>. Также фигурные скобки нужны, если какой-либо объект в массиве может иметь дополнительные параметры (Например: Параметры брони моба, /summon Zombie
Список всех возможных параметров для тех, или иных объектов можно найти здесь. Они не переведены на русский язык. Поэтому их придётся переводить самому.
Minecraft: как получить именной тег
Игроки Minecraft, которые ищут теги имен, вынуждены тратить свое время на рыбалку, исследования или торговлю с библиотекарями максимального уровня.
Последний метод получения именных тегов — с помощью удочки. Когда игроки ловят рыбу в Minecraft они могут ловить предметы из трех категорий: рыбу, барахло и сокровища. Независимо от того, в каком биоме игрок ловит рыбу, с вероятностью 5% он поймает что-нибудь из категории сокровищ. Из вариантов сокровищ вероятность 16,7% улова будет именной биркой. Чары Удачи моря увеличивают шанс выпадения этого предмета, когда он прикреплен к удочке.
При присвоении имени мобу Minecraft тег имени навсегда удаляется из инвентаря игрока. После этого моб должен отображать имя прямо над головой и, за некоторыми исключениями, никогда не исчезнет. Бродячие торговцы — главное исключение из этого правила, но и названная серебрянка тоже не гарантированно останется.
Minecraft также добавил пасхальные яйца по этому поводу. Все мобы с именем «обеденная кость» или «грумм» перевернутся вверх ногами, овца с именем «jeb_» изменит цвет, кролик по имени «Тост» получит новую кожу, а воздаятель по имени «Джонни» станет особенно жестокий.
Minecraft теперь доступен на мобильных устройствах, ПК, PS4, Switch, Xbox One и других платформах.
Tutorials/Command NBT tags
The player can quickly find data tags (NBT) without the use of external editors by using /data to figure out the data for each entity or block entity. See more about this in the article Commands/data.
See Entity format for the various NBT Tags that are saved for each entity. This page also contains basic information for each NBT Tag.
When None is used in a tag name that means that this tag can be put directly into the start of the dataTag.
Contents
Items [ ]
These tags can be used on any item.
NBT Tag | Description | Allowed amount of same NBT Tags | Required tagnames | Syntax |
---|---|---|---|---|
Item | Used for any instance of item(s), it includes the resource location of the item(s), the number of items in the stack and the NBT data of the item(s). Any item with a Count of less than 1 or more than 127 becomes Air. | 1 | id, Count | |
Enchantments | Used for the addition of enchantments to items, it includes the id of the enchantment and the level of the enchantment. Can specify one enchantment or multiple enchantments. It is possible specify no enchantment, which still applies the enchantment glint over the item. | Any | All | |
display | Used for the addition of custom names, colors (leather armor), and lore to items. Lore may have multiple lines. Color is a hexadecimal color value, except in decimal. An RGB to hexadecimal converter can be found here and a hexadecimal to decimal converter can be found here. Names and lore must be passed as raw JSON text. | Any | At least one | The following syntax can also be used, and eliminates the need for backslashes: |
AttributeModifiers | Can be used to add attributes to mobs or items. For more information, see Attribute. | ? | All | |
Unbreakable | Used to make items with durability that never degrades. | 1 | All | |
SkullOwner | Used for getting player heads. | 1 | All | |
HideFlags | Used to hide flags (the info in the tool tip) such as enchantments, CanDestroy, CanPlaceOn, etc. To hide multiple tags, you need to add the value of the tags you want to hide. For example, if you want to hide the «Enchantments» and the «Attributes modifiers» tags, the value you need to put is 3 (1+2). VALUE ranges from 1 to 127, representing 127 combinations. When adding to create a unique VALUE: [1] Adding 1 hides «Enchantments» Adding 2 hides «AttributeModifiers» Adding 4 hides «Unbreakable» Adding 8 hides «CanDestroy» Adding 16 hides «CanPlaceOn» Adding 32 hides other information, including potion effects, shield pattern info, «StoredEnchantments», written book «generation» and «author», «Explosion», «Fireworks», and map tooltips Adding 64 hides «Dyed» on leather armors Allowed 1 amount of same NBT Tags. | All | ||
generation (Minecraft Java Edition 1.8) | Defines whether a written book is labeled as an «Original», a «Copy of Original», a «Copy of a copy» or «Tattered». | «Original», «Copy of Original», «Copy of a copy», «Tattered» Unknown amount of allowed same NBT Tags. | At least one | |
Fireworks | Used when giving yourself firework rockets, this value defines what the rocket will do when launched: color, flight duration, shape, etc. | Any | At least one |
The following table describes more details on Enchantments sub-tag.
Tagname | Description | Value Type | Allowed Values | Example |
---|---|---|---|---|
id | Refers to the id of an enchantment. See Enchanting for details on which id correlates to which enchantment. | String | Enchantment ID | «minecraft:efficiency» |
lvl | Determines the level of an enchantment. A level between one and ten displays properly on an item as a roman numeral, however, any value above that displays as enchantment.level.lvl. | Numerical | -2147483648 to 2147483647 | 4 |
The following table describes more details on display sub-tag.
Tagname | Description | Value Type | Allowed Values | Example | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Name | The name of an item displayed in game. For blocks such as Chests and Dispensers the name replaces the default ‘Chest’ or ‘Dispenser’ in the upper left hand corner of the GUI. When used on command blocks the name is displayed when executing commands. This can be seen by using the /say command. | String | Text with JSON object with key «text». It’s value can be any character that is available within the Minecraft language files (Most characters on your keyboard) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Lore | The text under the name of the item. | List of strings | Text with JSON array containing JSON objects with key «text». Their values can be any character that is available within the Minecraft language files (Most characters on your keyboard) | The following table describes more details on the Fireworks sub-tag.
Blocks [ ]These tags are put on blocks as items.
Entities [ ]These tags are used when using the /summon command to spawn entities or when using the /data to edit the data of entities. This tag determines only the entity’s velocity, not the direction that it’s facing. The following table provides information on each tagname that can be added in an NBT Tag. These tagnames are specific to the /summon command. Villager [ ]These tags are used when summoning villagers. (Offers NBT can’t be done in 1.14+) Item Frame [ ]These tags are used when summoning itemframes. Potion [ ]These tags are used to customize potions
Armor Stand [ ]These tags are used when summoning armor stands.
Note: The Equipment tag also works for armor stands. Turtle [ ]These tags are used when summoning turtles.
Blocks [ ]
Generic [ ]These tags can be used on most tile entitied blocks
Beacon [ ]
Spawner [ ]These tags are used when using /setblock or /summon (spawner minecarts) to create spawners. Add only those data tags you want to avoid a potential error.
Sub-tags used in the SpawnPotentials data tag.
|