Как сделать тег в майнкрафте

[Гайд] Разбираем NBT теги: Предметы и транспорт

Как сделать тег в майнкрафте. Смотреть фото Как сделать тег в майнкрафте. Смотреть картинку Как сделать тег в майнкрафте. Картинка про Как сделать тег в майнкрафте. Фото Как сделать тег в майнкрафте

Как сделать тег в майнкрафте. Смотреть фото Как сделать тег в майнкрафте. Смотреть картинку Как сделать тег в майнкрафте. Картинка про Как сделать тег в майнкрафте. Фото Как сделать тег в майнкрафте

Как сделать тег в майнкрафте. Смотреть фото Как сделать тег в майнкрафте. Смотреть картинку Как сделать тег в майнкрафте. Картинка про Как сделать тег в майнкрафте. Фото Как сделать тег в майнкрафте

Как сделать тег в майнкрафте. Смотреть фото Как сделать тег в майнкрафте. Смотреть картинку Как сделать тег в майнкрафте. Картинка про Как сделать тег в майнкрафте. Фото Как сделать тег в майнкрафте

Предметы:
Count: Количество предметов.
Slot: Слот, в который будет помещён предмет.
Damage: Дополнительный параметр предмета. Например: Цвет шерсти.
id: ID предмета.
tag (Массив): NBT параметры вызываемого объекта.

Обычная вагонетка: Удалено в версии 13w02a.

Вагонетка с сундуком или воронкой:
Items (Массив): Предметы, которые содержатся в контейнерах вагонетки. О том, как работать с предметами было написано выше.

Вагонетка с печкой:
PushX: Сила толчка по оси X.
PushZ: Сила толчка по оси Z.
Fuel: Количество тиков до того момента, после которого в печке закончится топливо.

Вагонетка с воронкой:
TransferCooldown: Количество тиков до того момента, после которого в воронку поступит следующий предмет.

Вагонетка со спавнером: Параметры спавнера. О том, как с ними работать, будет написано в одной из следующих статей.

Вагонетка с командным блоком:
Command: Команда, прописанная в командном блоке.
SuccessCount: Сила сигнала, получаемая компаратором в результате выполнения команды.
LastOutput: Информация, выводимая при выполнении команды в специальное поле командного блока.
TrackOutput: Неизвестно.

Источник

[Гайд] Изучаем структуру NBT с нуля

Как сделать тег в майнкрафте. Смотреть фото Как сделать тег в майнкрафте. Смотреть картинку Как сделать тег в майнкрафте. Картинка про Как сделать тег в майнкрафте. Фото Как сделать тег в майнкрафте

Как сделать тег в майнкрафте. Смотреть фото Как сделать тег в майнкрафте. Смотреть картинку Как сделать тег в майнкрафте. Картинка про Как сделать тег в майнкрафте. Фото Как сделать тег в майнкрафте

Как сделать тег в майнкрафте. Смотреть фото Как сделать тег в майнкрафте. Смотреть картинку Как сделать тег в майнкрафте. Картинка про Как сделать тег в майнкрафте. Фото Как сделать тег в майнкрафте

Итак, давайте определимся с тем, что-же такое структура NBT. Упрощённое определение находится ниже.

NBT параметры могут быть как обязательными, так и опциональными. Все они нужны для того, что-бы управлять теми, или иными объектами. Например, с их помощью можно выдавать мобам различные эффекты, броню, и прочее.

NBT код, с версии 1.7, может быть изменён непосредственно в игре, что значительно упрощает работу создателей карт, так как до этого изменить дополнительные параметры было возможно только используя специальные дополнения.

Итак, теперь давайте разберёмся с символами, которые нам потребуются. Фигурные скобки (< и >) потребуются нам в самом начале. Например: /summon Zombie <var:1>. Также фигурные скобки нужны, если какой-либо объект в массиве может иметь дополнительные параметры (Например: Параметры брони моба, /summon Zombie <var:1,var:1>]>). Квадратные скобки ([ и ]) нужны для открытия и закрытия массивов. Например: /summon Zombie [var:1]>. Присвоение значений производится с помощью знака «:». Например: /summon Zombie :1>. Для разделения различных параметров, нам потребуется запятые. Например: /summon Zombie ,var:1>

Список всех возможных параметров для тех, или иных объектов можно найти здесь. Они не переведены на русский язык. Поэтому их придётся переводить самому.

Источник

Minecraft: как получить именной тег

Как сделать тег в майнкрафте. Смотреть фото Как сделать тег в майнкрафте. Смотреть картинку Как сделать тег в майнкрафте. Картинка про Как сделать тег в майнкрафте. Фото Как сделать тег в майнкрафте

Игроки Minecraft, которые ищут теги имен, вынуждены тратить свое время на рыбалку, исследования или торговлю с библиотекарями максимального уровня.

Последний метод получения именных тегов — с помощью удочки. Когда игроки ловят рыбу в Minecraft они могут ловить предметы из трех категорий: рыбу, барахло и сокровища. Независимо от того, в каком биоме игрок ловит рыбу, с вероятностью 5% он поймает что-нибудь из категории сокровищ. Из вариантов сокровищ вероятность 16,7% улова будет именной биркой. Чары Удачи моря увеличивают шанс выпадения этого предмета, когда он прикреплен к удочке.

При присвоении имени мобу Minecraft тег имени навсегда удаляется из инвентаря игрока. После этого моб должен отображать имя прямо над головой и, за некоторыми исключениями, никогда не исчезнет. Бродячие торговцы — главное исключение из этого правила, но и названная серебрянка тоже не гарантированно останется.

Minecraft также добавил пасхальные яйца по этому поводу. Все мобы с именем «обеденная кость» или «грумм» перевернутся вверх ногами, овца с именем «jeb_» изменит цвет, кролик по имени «Тост» получит новую кожу, а воздаятель по имени «Джонни» станет особенно жестокий.

Minecraft теперь доступен на мобильных устройствах, ПК, PS4, Switch, Xbox One и других платформах.

Источник

Tutorials/Command NBT tags

Как сделать тег в майнкрафте. Смотреть фото Как сделать тег в майнкрафте. Смотреть картинку Как сделать тег в майнкрафте. Картинка про Как сделать тег в майнкрафте. Фото Как сделать тег в майнкрафте

The player can quickly find data tags (NBT) without the use of external editors by using /data to figure out the data for each entity or block entity. See more about this in the article Commands/data.

See Entity format for the various NBT Tags that are saved for each entity. This page also contains basic information for each NBT Tag.

When None is used in a tag name that means that this tag can be put directly into the start of the dataTag.

Contents

Items [ ]

These tags can be used on any item.

NBT TagDescriptionAllowed amount of same NBT TagsRequired tagnamesSyntax
ItemUsed for any instance of item(s), it includes the resource location of the item(s), the number of items in the stack and the NBT data of the item(s). Any item with a Count of less than 1 or more than 127 becomes Air.1id, CountItem NBT data here>>>
EnchantmentsUsed for the addition of enchantments to items, it includes the id of the enchantment and the level of the enchantment. Can specify one enchantment or multiple enchantments. It is possible specify no enchantment, which still applies the enchantment glint over the item.AnyAll,]>
displayUsed for the addition of custom names, colors (leather armor), and lore to items. Lore may have multiple lines.

Color is a hexadecimal color value, except in decimal. An RGB to hexadecimal converter can be found here and a hexadecimal to decimal converter can be found here. Names and lore must be passed as raw JSON text.

AnyAt least one«, color:#, Lore:[«<\"text\":\"Text for lore line\">«. ]>>

The following syntax can also be used, and eliminates the need for backslashes:

AttributeModifiersCan be used to add attributes to mobs or items. For more information, see Attribute.?All, 1:]> a copyable example: ]>
UnbreakableUsed to make items with durability that never degrades.1All (1b = true, 0b = false)
SkullOwnerUsed for getting player heads.1All
HideFlagsUsed to hide flags (the info in the tool tip) such as enchantments, CanDestroy, CanPlaceOn, etc.

To hide multiple tags, you need to add the value of the tags you want to hide. For example, if you want to hide the «Enchantments» and the «Attributes modifiers» tags, the value you need to put is 3 (1+2).

VALUE ranges from 1 to 127, representing 127 combinations.

When adding to create a unique VALUE: [1]

Adding 1 hides «Enchantments»

Adding 2 hides «AttributeModifiers»

Adding 4 hides «Unbreakable»

Adding 8 hides «CanDestroy»

Adding 16 hides «CanPlaceOn»

Adding 32 hides other information, including potion effects, shield pattern info, «StoredEnchantments», written book «generation» and «author», «Explosion», «Fireworks», and map tooltips

Adding 64 hides «Dyed» on leather armors

Allowed 1 amount of same NBT Tags.

All
generation (Minecraft Java Edition 1.8)Defines whether a written book is labeled as an «Original», a «Copy of Original», a «Copy of a copy» or «Tattered».«Original», «Copy of Original», «Copy of a copy», «Tattered»

Unknown amount of allowed same NBT Tags.

At least one
FireworksUsed when giving yourself firework rockets, this value defines what the rocket will do when launched: color, flight duration, shape, etc.AnyAt least one],Flight:””>>

The following table describes more details on Enchantments sub-tag.

TagnameDescriptionValue TypeAllowed ValuesExample
idRefers to the id of an enchantment. See Enchanting for details on which id correlates to which enchantment.StringEnchantment ID«minecraft:efficiency»
lvlDetermines the level of an enchantment. A level between one and ten displays properly on an item as a roman numeral, however, any value above that displays as enchantment.level.lvl.Numerical-2147483648 to 21474836474

The following table describes more details on display sub-tag.

TagnameDescriptionValue TypeAllowed ValuesExample
NameThe name of an item displayed in game. For blocks such as Chests and Dispensers the name replaces the default ‘Chest’ or ‘Dispenser’ in the upper left hand corner of the GUI. When used on command blocks the name is displayed when executing commands. This can be seen by using the /say command.StringText with JSON object with key «text». It’s value can be any character that is available within the Minecraft language files (Most characters on your keyboard)
LoreThe text under the name of the item.List of stringsText with JSON array containing JSON objects with key «text». Their values can be any character that is available within the Minecraft language files (Most characters on your keyboard)

The following table describes more details on the Fireworks sub-tag.

TagnameDescriptionValue TypeAllowed ValuesExample
FlightDefines the flight duration of the firework, the flight duration is how long the firework will wait until it explodes.Byte-128 to 12773
ExplosionsDefines what the firework rocket will do when its flight duration runs out, this is what the firework star is used for. More than one effect can be added as more than one firework star can be added to a rocket

Colors is the initial color of the explosion written in decimal format.

FadeColors is the color that the explosion will fade to written in decimal format.

Flicker is whether the whether the explosion flickers while it fades. This is the effect applied when you add glowstone to the firework star.

Trail is whether the particles leave trails as they travel. This effect is applied when you add a diamond to the firework star.

Type is the shape of the firework:

3 is creeper-shaped,

ArrayColors, FadeColors, Flicker, Trail, TypeExplosions:[]

Blocks [ ]

These tags are put on blocks as items.

TagnameDescriptionValue TypeSyntax
CanPlaceOnThis tag is used when making adventure maps to determine which block(s) the player can place a block on. Also used on hoes to make them till dirt and on spawn eggs to place them. If the value is not a valid block or item it displays as » missingno «.An array of strings, each one saying the id of a block. Uses # for block tags (groups).
BlockEntityTagThis is used for tile entities, and stores their data for when they are placed downDiffers based on the block, see Tutorials/Command NBT tags § Blocks 2 for details. Example: get a white shield by using a command: /give @p shield>>
BlockStateTagThis tag is used for blocks, and stores the block state when they are placed down.A compound where each key is a block state key, and the value is the block state value to force place for this block. Differs based on the block, see Block states for details.>

Entities [ ]

These tags are used when using the /summon command to spawn entities or when using the /data to edit the data of entities.

This tag determines only the entity’s velocity, not the direction that it’s facing.

The following table provides information on each tagname that can be added in an NBT Tag. These tagnames are specific to the /summon command.

Villager [ ]

These tags are used when summoning villagers. (Offers NBT can’t be done in 1.14+)

Item Frame [ ]

These tags are used when summoning itemframes.

Potion [ ]

These tags are used to customize potions

TagnameDescriptionValue typeSyntax
PotionDetermines which type of potion be receive in / giveminecraft:(potion effect)
CustomPotionEffectsCustomize the effect of potionsNumerical]>
CustomPotionColorDetermines the Color of Potion Bottle (1.11+)Decimal color code

Armor Stand [ ]

These tags are used when summoning armor stands.

NBT TagDescriptionValue typeSyntax
NoGravityToggles gravity0b or 1b (0b for false, 1b for true)
ShowArmsDetermines whether you can see the armor stand’s arms or not.Byte, 0b or 1b (0b for false, 1b for true)
NoBasePlateDetermines whether the armor stand has a base plate or not.Byte, 0b or 1b
SmallDetermines whether the armor stand is small or not.Byte, 0b or 1b
RotationChanges the rotation of the armor standByte, 0b or 1b
MarkerSmall Hit boxByte, 0b or 1b
PoseChanges the pose of the armor stand’s body parts. Any subtag can be ommitedByte, 0b or 1b>
InvisibleDetermines whether the armor stand is invisible or not.Byte, 0b or 1b

Note: The Equipment tag also works for armor stands.

Turtle [ ]

These tags are used when summoning turtles.

TagnameDescriptionValue typeSyntax
HomePosXDetermines the X coordinate of a turtle’s home beach.Numerical
HomePosYDetermines the Y coordinate of a turtle’s home beach.Numerical
HomePosZDetermines the Z coordinate of a turtle’s home beach.Numerical
TravelPosXDetermines the distance a turtle can lay eggs from its home coordinates, on the X axis.Numerical
TravelPosYDetermines the distance a turtle can lay eggs from its home coordinates, on the Y axis.Numerical
TravelPosZDetermines the distance a turtle can lay eggs from its home coordinates, on the Z axis.Numerical
HasEggDetermines if the turtle has an egg to lay0 – 0b – false
1 – 1b – true

Blocks [ ]

TagnameDescriptionValue TypeSyntax
CommandUsed with command blocks. Places command block with command.A string

Generic [ ]

These tags can be used on most tile entitied blocks

TagnameDescriptionValue TypeSyntax
CustomNameDisplayed in the top left corner of the inventory, instead of the regular name. Works only where such a regular name exists.A JSON text component
LockSays a name needed on a held item to open the inventory.A string

Beacon [ ]

TagnameDescriptionValue TypeSyntax
PrimaryThis determines the first status effect that the beacon creates. It defaults to level 1 of the effect.An ID of a status effect.
SecondaryThis determines the second status effect. If its the same as Primary, then it increases the status effect to level 2. Otherwise it is level 1.Also an ID of a status effect.
LevelsThis number determines how many layers of valid blocks are below the beacon. This value updates automatically, and overrides /data inputs immediately.Integer

Spawner [ ]

These tags are used when using /setblock or /summon (spawner minecarts) to create spawners. Add only those data tags you want to avoid a potential error.

TagnameDescriptionValue TypeSyntax
EntityIdSpecifies what entity the spawner spawns.A ID of a Mob>
SpawnDataUsed for spawners that spawn entities with data tags.An entity NBT tag>
SpawnCountHow many entities the spawner can spawn at one time.Integer
SpawnRangeThe range of which the entities can spawn.Integer
RequiredPlayerRangeThe range of which a player must be in for the spawner to start spawning entities.Integer
DelayThe number of ticks before entities spawn when a player is first detected.Integer
MinSpawnDelayAfter the first spawn, this is the minimum amount of ticks before more entities can spawn.Integer
MaxSpawnDelaySimilar to MinSpawnDelay. After the first spawn, this is the maximum amount of ticks before more entities can spawn.Integer
MaxNearbyEntitiesChecks the number of entities within the spawn range (‘SpawnRange’ tag). If the number of entities it detects is over the set MaxNearbyEntities number, it does not spawn more entities unless the amount of entities within the spawn range is decreased.Integer
SpawnPotentialsUsed when creating spawners that spawn multiple types of entities. A weighted list of entities to be spawned, including NBT tags.A List>]>
WeightUsed if spawning multiple entities using SpawnPotentials. If the same as another SpawnPotentials entity, both have an even chance of spawning.A number

Sub-tags used in the SpawnPotentials data tag.

Источник

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *